یک کشور اروپایی دیگر برای افرادی که واکسینه نشده اند قرنطینه می کند – RT World News

اسلواکی جدیدترین کشور اروپایی است که محدودیت‌های قرنطینه را برای افرادی که واکسن کووید را تزریق نکرده‌اند اعمال کرده است، زیرا به دنبال جلوگیری از افزایش مجدد عفونت‌ها و پذیرش در بیمارستان در زمستان است.

ادوارد هگر، نخست وزیر اسلواکی، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اقدامات جدید را اعلام کرد و اعلام کرد “قفل برای افراد واکسینه نشده” پس از اینکه کشور رکورد تعداد موارد جدید را گزارش کرد.

محدودیت‌های جدید در اسلواکی که از روز دوشنبه اجرایی می‌شوند، افراد را ملزم می‌کند که در شش ماه گذشته واکسینه شده یا از کووید بهبود یافته‌اند تا وارد رستوران‌ها، فروشگاه‌های غیرضروری یا رویدادهای عمومی شوند.

در چند روز گذشته، کشور اروپایی شاهد تعداد مبتلایان جدید از جمله بیش از 8000 مورد در روز سه‌شنبه بوده است و بیمارستان‌ها برای معالجه بیماران کووید فضای کافی ندارند.

اسلواکی یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون را در اتحادیه اروپا دارد و بیش از 50 درصد از افراد هنوز ضربه‌ای زده نشده‌اند. این کشور 5.5 میلیون نفری تاکنون تنها 2.5 میلیون نفر را در برابر ویروس تلقیح کرده است.

ادامه مطلب


چک محدودیت های جدیدی را برای افراد واکسینه نشده اعمال می کند

در اوایل این هفته، اتریش اولین کشوری بود که محدودیت هایی را برای افراد واکسینه نشده اعمال کرد، زیرا به دنبال محدود کردن فشار بر بیمارستان ها و واحدهای مراقبت های اورژانس بود. این حرکت از نیمه شب دوشنبه برای هر 12 سال و بالاتر که واکسن کووید خود را دریافت نکرده یا اخیراً از ویروس بهبود یافته است، اجرایی شد.

ایالت بایرن آلمان و جمهوری چک از اتریش در محدود کردن دسترسی افراد واکسینه نشده پیروی کردند. فقط افرادی که می توانند مدرک واکسیناسیون را نشان دهند یا اینکه اخیراً از کووید بهبود یافته اند مجاز به ورود به فضاهای عمومی مانند رستوران ها و مغازه ها هستند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!