اوکراین ترس از حمله روسیه را افزایش می دهد، ایالات متحده قایق های گشتی را در نزدیکی دریای سیاه می فرستد

اوکراین ترس از حمله روسیه را افزایش می دهد، ایالات متحده قایق های گشتی را در نزدیکی دریای سیاه می فرستد

روسیه می گوید این حق را دارد که نیروهایش را به هر کجا که می خواهد در خاک خود منتقل کند.

کیف:

یک کشتی حامل دو قایق گشتی سابق گارد ساحلی ایالات متحده که برای تقویت نیروی دریایی اوکراین طراحی شده بودند، روز شنبه از تنگه داردانل عبور کرد، پس از آن که اوکراین گفت نگران است روسیه ممکن است حمله به آن را آماده کند.

کشتی حامل دو قایق گشتی کلاس جزیره در 8 نوامبر بالتیمور را به مقصد بندر اودسا اوکراین ترک کرد. ملوانان اوکراینی قبلاً آموزش های گسترده ای را در این کشتی ها در ایالات متحده گذرانده اند. اوکراین در سال 2019 دو کشتی مشابه دریافت کرد.

سفارت آمریکا در کیف می گوید که این دو قایق جدید بخشی از بسته امنیتی به اوکراین به ارزش بیش از 2.5 میلیارد دلار از سال 2014 است، سالی که روسیه شبه جزیره کریمه را ضمیمه کرد و جدایی طلبان مورد حمایت روسیه بخش هایی از شرق اوکراین را تصرف کردند.

ایالات متحده، اوکراین و ناتو روسیه را به رفتارهای تهدیدآمیز در قبال کیف در هفته‌های اخیر متهم کرده‌اند و ادعا می‌کنند که این کشور نیروهای خود را در مجاورت اوکراین به شیوه‌ای غیرعادی افزایش داده است.

روسیه می گوید این حق را دارد که نیروهای خود را به هر جایی که می خواهد در خاک خود منتقل کند و قصد حمله به کسی را ندارد.

کرملین در ماه سپتامبر اعلام کرد که ناتو در صورت توسعه زیرساخت های نظامی خود در اوکراین از خط قرمز روسیه عبور خواهد کرد و از آن زمان مسکو اوکراین و ناتو را به رفتارهای بی ثبات کننده از جمله در دریای سیاه متهم کرده است.

کیف بیشتر قدرت دریایی خود را در دریای سیاه پس از الحاق کریمه زمانی که روسیه بخش اعظم نیروی دریایی خود را تصرف کرد، از دست داد. از آن زمان این کشور تلاش می کند تا نیروی دریایی خود را با کمک کشورهای ناتو بازسازی کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در تابستان امسال فروش احتمالی 16 قایق و تجهیزات گشتی Mark VI را به ارزش تخمینی 600 میلیون دلار به اوکراین تایید کرد.

اوکراین که در تلاش برای عضویت در ناتو است، اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات آمریکایی و موشک های ضد تانک جاولین را دریافت کرد که انتقاد مسکو را برانگیخت که گفته است نگرانی های امنیتی جدی در مورد چشم انداز پیوستن اوکراین به ناتو روزی دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)