وکلای ترامپ قادر به یافتن سند طرح حمله به ایران نیستند – CNN – اخبار RT World

گزارش‌ها حاکی از آن است که دادستان‌های فدرال فایل ضبط شده‌ای از ترامپ در اختیار دارند که ظاهراً اعتراف می‌کند پرونده‌های نظامی حساسی را نگه داشته است.

بر اساس گزارش روز جمعه سی ان ان، وکلای دونالد ترامپ قادر به یافتن سند بسیار محرمانه ای نیستند که بنا بر گزارش ها، نقشه های حمله فرضی به ایران را که رئیس جمهور سابق آمریکا در یک ضبط صوتی در سال 2021 در اختیار وی قرار داده است، شرح دهد.

سی ان ان به نقل از دو منبع آگاه گفت، در اواسط ماه مارس، تیم حقوقی ترامپ مواد مختلفی را در رابطه با سند حساس نظامی آمریکا تحویل داد اما به وزارت دادگستری اطلاع داد که نمی توانند خود سند را پیدا کنند. اوایل این هفته، این شبکه همچنین از وجود یک فایل صوتی مربوط به سال 2021 خبر داد که در آن ترامپ اعتراف می کند که برنامه های محرمانه پنتاگون در مورد جزئیات گزینه های مقابله با ایران را حفظ کرده است.

دادستان های فدرال در ماه مارس درخواست کردند “همه و همه” منابع سی ان ان می گویند اسنادی که احتمالاً در اختیار ترامپ بوده است مربوط به مارک میلی است که در سال 2019 از سوی ترامپ به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش منصوب شد و همچنین ایران. به عنوان بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری به رهبری دادستان ویژه جک اسمیت، احضاریه ای نیز برای شخص دیگری که در جلسه باشگاه گلف ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی شرکت کرده بود، ارسال شد، جایی که این کلیپ صوتی در ژوئیه 2021 ضبط شد.

ترامپ قبلاً گفته بود که به عنوان رئیس جمهور حق دارد اسناد حساس را از حالت طبقه بندی خارج کند. با این حال، گزارش شده است که در این ضبط، ترامپ به درک خود اذعان می کند که نمی تواند این سند را از حالت طبقه بندی خارج کند، زیرا قبلاً دفتر را ترک کرده است.


سی‌ان‌ان: ترامپ اعتراف کرد که اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشته است

ترامپ روز پنجشنبه پس از گزارش سی‌ان‌ان از این فایل صوتی، در یک مراسم شهرداری فاکس نیوز گفت: “من چیزی در مورد آن نمی دانم. تنها چیزی که می دانم این است، هر کاری که کردم درست بود. ما قانون سوابق ریاست جمهوری را داشتیم که من 100٪ از آن پیروی کردم.

در گزارش سی ان ان آمده است که دادستان ها به طور خاص سند ایران را که ترامپ در این ضبط به آن اشاره کرده است و همچنین سایر مطالب مرتبط با آن از جمله یادداشت ها و کپی ها را درخواست کرده اند. دولت ایالات متحده قبلاً ده ها سند از جمله مطالب طبقه بندی شده را در حمله اف بی آی به املاک مار-آ-لاگو ترامپ در فلوریدا در اوت گذشته توقیف کرده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ضبط ترامپ که حدود شش ماه پس از ترک ریاست‌جمهوری او رخ داد، نشان می‌دهد که او به مقاله‌ای در مجله نیویورکر واکنش نشان می‌دهد که در آن آمده بود که مایلی اقداماتی را انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که ترامپ هیچ دستور غیرقانونی صادر نمی‌کند. پس از شکست در انتخابات 2020 از جو بایدن، آماده ترک کاخ سفید شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ ادعاهای مایلی را رد می‌کند و صدای سندی به گوش می‌رسد که به گفته او این ادعاها را تضعیف می‌کند. در این گزارش آمده است که وقتی ترامپ اشاره می کند که حق ندارد سند را به کسی نشان دهد، صدای خنده سایر طرف های ضبط شده شنیده می شود. گمان می‌رود که تحقیقات اسمیت در مراحل پایانی خود باشد و انتظار می‌رود در تابستان امسال پیشرفت‌های بیشتری انجام شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: