واکنش چین به اتهامات جاسوسی روسیه علیه ایالات متحده – RT World News

سرویس امنیت فدرال مسکو (FSB) پیشتر اعلام کرد که یک عملیات جاسوسی بزرگ آمریکایی را کشف کرده است که از دستگاه های اپل بهره برداری می کند.

وزارت خارجه چین نسبت به افشای مسکو مبنی بر اینکه آژانس های اطلاعاتی آمریکا گوشی های آیفون را برای جاسوسی از دیپلمات های خارجی شاغل در روسیه، از جمله دیپلمات های پکن، هک کرده اند، ابراز نگرانی کرده است.

این وزارتخانه مدعی شد که ایالات متحده برای مدت طولانی به مزیت های تکنولوژیکی خود برای اجرای بی رویه عملیات های نظارتی بین المللی متکی بوده است. این امر مستلزم هوشیاری بیشتر از سوی همه کشورها در همه جای جهان است. خبرگزاری ریانووستی روسیه در پاسخ به سوالی درباره این موضوع تاکید کرد.

روز پنجشنبه، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که چندین هزار آیفون که در روسیه مورد استفاده قرار گرفته بودند، آلوده به بدافزاری بودند که به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اجازه می‌داد از کاربران این دستگاه‌ها جاسوسی کنند.

از جمله افراد آسیب دیده بودند شماره تلفن‌های خارجی و مشترکینی که از سیم‌کارت‌های ثبت‌شده در نمایندگی‌های دیپلماتیک و سفارت‌های داخل روسیه، از جمله کشورهای عضو ناتو و فضای پس از فروپاشی شوروی و همچنین اسرائیل، سوریه و چین استفاده می‌کنند. آژانس گفت.

بیشتر بخوانید:
سیا آیفون های دیپلمات های روسیه را هک کرد – FSB

FSB تاکید کرد که این برنامه مخرب از آسیب پذیری هایی که به عمد توسط اپل در سیستم ایجاد شده بود سوء استفاده می کند. غول فناوری آمریکا را متهم کرد ارائه طیف وسیعی از فرصت‌ها به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برای بررسی افراد مورد علاقه کاخ سفید، از جمله شرکای آنها در فعالیت‌های ضد روسی و همچنین شهروندان خود.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: