ایالات متحده توافق هسته ای چندجانبه را پیشنهاد می کند – RT World News

کاخ سفید یک گام «عقل سلیم» را به چهار قدرت اتمی دیگر ارائه کرده است

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی روز جمعه گفت که ایالات متحده مایل است در تلاش‌های کنترل تسلیحات چندجانبه با بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین مشارکت کند.

ما آمادگی خود را برای شرکت در گفتگوهای دوجانبه کنترل تسلیحات با روسیه و چین بدون پیش شرط اعلام کرده ایم. سالیوان در نشست سالانه انجمن کنترل تسلیحات گفت و افزود که واشنگتن مشتاق است “تقسیم بندی” موضوع اتمی از دیگر روابط با مسکو و پکن.

با این حال، ایالات متحده نیز به دنبال تعامل با “P5” – اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دارای سلاح هسته ای – در ترتیبات چند جانبه. به عنوان مثال، سالیوان گفت: رسمی کردن یک رژیم اعلان پرتاب موشک در سراسر P5 یک اقدام ساده است که به سادگی عقل سلیم است.

سالیوان این را صدا کرد “گامی کوچک که به کاهش خطر درک اشتباه و محاسبه اشتباه در مواقع بحران کمک می کند.” اما همچنین می تواند برای اقدامات بیشتر، مانند “ایجاد کانال های ارتباطی بحران در بین پایتخت های P5” و تعهد به شفافیت در موضوعات هسته ای، از جمله موارد دیگر.


آمریکا به خاطر توافق هسته ای روسیه را تلافی کرد

دستیار ارشد پرزیدنت جو بایدن ناامیدی کاخ سفید را ابراز کرد که چین به خود زحمتی برای مذاکره در مورد کنترل تسلیحات با ایالات متحده نمی دهد و به نظر می رسد در مسیر دستیابی به 1500 کلاهک هسته ای تا سال 2035 باشد.

ایالات متحده مایل است به محدودیت های اصلی تعیین شده توسط پیمان استارت جدید پایبند باشد “تا زمانی که روسیه این کار را انجام دهد” سالیوان به ACA گفت و درباره تسلیحات هسته ای جدا از موضوعات دیگر بحث کرد.

به موازات همه این تلاش ها، ایالات متحده در حال مدرن سازی تلاش های خود است “سه گانه هسته ای” تا بتوانیم مذاکره کنیم “از موضع قدرت” سالیوان گفت و افزود که واشنگتن به دنبال این است به تنظیم هنجارها و تقویت ارزش‌های دوران جدید هسته‌ای کمک کنید.»

روز پنجشنبه، واشنگتن اعلام کرد که اطلاع رسانی به روسیه در مورد وضعیت و مکان موشک های هسته ای خود را متوقف می کند، امتیازات دیپلماتیک و روادید بازرسان روسی را لغو می کند و دیگر تله متری پرتاب موشک را ارائه نمی دهد. وزارت امور خارجه به آن زنگ زد “اقدامات متقابل قانونی در پاسخ به نقض مداوم فدراسیون روسیه” از معاهده

مسکو در آگوست گذشته رژیم بازرسی را به دلیل تحریم‌های آمریکا به دلیل درگیری اوکراین که مانع از انجام کار پرسنل روس شده بود، به حالت تعلیق درآورد. در ماه فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مشارکت مسکو در استارت جدید را به کلی تعلیق کرد و گفت که رعایت معاهده با یک طرف متعهد به روسیه بی معنی است. “شکست استراتژیک.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: