نظرسنجی ها حاکی از افزایش حمایت از حزب راستگرای آلمان – RT World News

حمایت از حزب حاکم سوسیال دموکرات در حال کاهش است زیرا 80 درصد آلمانی ها می گویند که از دولت ناراضی هستند.

یک نظرسنجی جدید که نشان می دهد افزایش حمایت از جناح های راست افراطی آلمان باعث نگرانی احزاب میانه رو جریان اصلی این کشور شده است. یک نظرسنجی ماهانه که توسط رادیو تلویزیون عمومی ARD در روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که اکنون 18 درصد از رای دهندگان از حزب راستگرای پوپولیست آلترناتیو برای آلمان (AfD) حمایت می کنند و آن را با حزب حاکم سوسیال دموکرات (SPD) هم تراز می کند.

نوربرت روتگن، قانونگذار ارشد اپوزیسیون اصلی دموکرات مسیحی، که با 29 درصد در صدر نظرسنجی قرار گرفت، افزایش محبوبیت AfD را خواند. “یک فاجعه” که باید باشد “به عنوان یک سیگنال هشدار برای همه طرف های مرکز درک می شود.”

رتبه‌بندی AfD اخیراً در حال افزایش بوده است و از ماه گذشته 2 درصد رشد داشته است. در انتخابات 2021، این حزب تنها 10.3 درصد آرا را به دست آورد. پاسخ دهندگان در نظرسنجی روز پنجشنبه گفتند که از جناح راست به دلیل موضع انتقادی آن در قبال مهاجرت و مخالفت با سیاست های انرژی بیش از حد اقلیم و محیط زیست دولت حمایت می کنند.

با این حال، دو سوم از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که به طور کامل از سیاست های AfD حمایت نمی کنند و به دلیل ناامیدی از احزاب جریان اصلی و دولت فدرال به آن رای می دهند.


اکثر آلمانی ها در مورد مهاجرت منفی هستند - نظرسنجی تلویزیون دولتی

AfD همچنین توسط آژانس اطلاعات داخلی آلمان، BfV، به داشتن روابط افراطی متهم شده است. رئیس این سازمان اخیرا هشدار داده است “موازی های شگفت انگیز” بین حال و دهه 1920 و 1930، که شاهد ظهور افراط گرایی سیاسی بود که در نهایت به حکومت نازی ها منجر شد.

با این وجود، این فراکسیون شانس خوبی برای کسب بیشترین آرا در انتخابات سه ایالتی سال آینده در شرق آلمان دارد.

در همین حال، بر اساس نظرسنجی ARD، تعداد فزاینده‌ای از آلمانی‌ها از دولت ائتلافی صدراعظم اولاف شولتز، که متشکل از SPD، سبزها و دموکرات‌های آزاد (FDP) است، ناامید شده‌اند. بر اساس این نظرسنجی که نشان می‌دهد حمایت از دولت فدرال تنها 20 درصد بوده است، پس از یک سال و نیم ریاست جمهوری، رتبه‌بندی تایید برای هر سه مورد در نظرسنجی‌ها ضربه خورده است.

کسانی که از به اصطلاح ناراضی هستند مهمانی های چراغ راهنمایی گفت که آنها برای حل مشکلات معلق خیلی زمان بردند و به طور واضح جهتی را برای کشور تعیین نکردند. بسیاری از پاسخ دهندگان همچنین با طرح بحث برانگیز دولت برای جایگزینی میلیون ها سیستم گرمایش خانه در سراسر کشور و همچنین اصرار آن بر افزایش کمک های نظامی به اوکراین مخالفت کردند.