بزرگترین سایت نظامی ایالات متحده با نام “نژادپرستانه” – RT World News

پایگاه ارتش ایالات متحده فورت براگ در کارولینای شمالی از این پس فورت لیبرتی نامیده می شود

ارتش آمریکا روز جمعه رسماً بزرگترین پایگاه نظامی خود را با نام فورت لیبرتی دوباره طراحی کرد. نام قبلی آن، فورت براگ، در پاکسازی مداوم همه ارجاعات به کنفدراسیون که پس از اعتراضات و شورش‌های جورج فلوید در سال 2020 آغاز شد، تغییر کرد.

نام لیبرتی به قهرمانی، فداکاری ها و ارزش های سربازان، اعضای خدمات، غیرنظامیان و خانواده هایی که با این تاسیسات زندگی و خدمت می کنند، احترام می گذارد. سپاه هجدهم هوابرد در بیانیه ای اعلام کرد. ما این را فصل بعدی در تاریخ خود می‌دانیم و مشتاقانه منتظر ارج نهادن به داستان‌های قهرمانان نظامی خود از هر نسل و طبقه‌ای از زندگی هستیم.»

ژنرال کریس دوناهو، فرمانده سپاه، گفت که یک تیم اجتماعی که مسئول انتخاب نام جدید بود، دریافت کنندگان مدال افتخار، از جمله گروهبان آلوین یورک، قهرمان جنگ جهانی اول را در نظر گرفت، اما نتوانست به اجماع برسد.

«هیچ نام درستی وجود نداشت. هیچ نامی وجود نداشت که بتواند معنای این پست را مشخص کند.” گفت دوناهو. «آزادی همیشه اینجا بوده است. آزادی همیشه در این زمینه ریشه دوانده است.»

این تاسیسات با مساحت 250 مایل مربع (650 کیلومتر مربع) یکی از بزرگترین تاسیسات نظامی در جهان محسوب می شود. این مکان محل استقرار سپاه هجدهم هوابرد، لشکر 82 هوابرد، نیروی دلتا، فرماندهی عملیات ویژه ارتش ایالات متحده، فرماندهی ذخیره، و امور غیرنظامی و فرماندهی عملیات روانی است. از زمان ایجاد آن در سال 1918، نام ژنرال کنفدراسیون براکستون براگ، بومی کارولینای شمالی را داشت.


ارتش ایالات متحده تاریخ هایی را برای پاکسازی کنفدراسیون تعیین می کند

جنگ داخلی 1861-1865، که در آن ایالت های برده دار کنفدراسیون جدا شده علیه نیروهای اتحادیه جنگیدند، خونین ترین درگیری در تاریخ ایالات متحده بود که جان حداقل 620000 سرباز از هر دو طرف را گرفت.

به عنوان بخشی از گسترش ارتش ایالات متحده برای جنگ جهانی اول، رئیس جمهور وودرو ویلسون در سال 1917 از نامگذاری پایگاه های ارتش واقع در جنوب به نام افسران کنفدراسیون دفاع کرد. در اواخر سال 2017، پنتاگون با درخواست‌های فعالانی که معتقد بودند احترام به کنفدراسیون به هر طریقی نژادپرستانه است، برای تغییر نام تأسیسات مقابله کرد.

با این حال، در سال 2021، کنگره با اکثریت دموکرات به اعتراضات سال قبل زندگی سیاهپوستان مهم است اشاره کرد تا پاکسازی همه مراجع کنفدراسیون را توصیه کند. پنج پایگاه دیگر تاکنون تغییر نام داده اند: فورت پیکت و فورت لی در ویرجینیا، فورت هود در تگزاس، فورت راکر در آلاباما و فورت بنینگ در جورجیا. نام سه مورد دیگر – فورت گوردون، فورت AP هیل و فورت پولک – در آینده تغییر خواهد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: