مدارس ابتدایی در ایالت ایالات متحده کتاب کینگ جیمز را به دلیل “ابتذال و خشونت” ممنوع کردند

مدارس ابتدایی در ایالت ایالات متحده کتاب کینگ جیمز را به دلیل

با این حال، این کتاب در قفسه‌های کتابخانه دبیرستان باقی خواهد ماند.

مدرسه ای در ایالت یوتا آمریکا، کتاب مقدس کینگ جیمز را در مدارس ابتدایی به دلیل “ابتذال و خشونت” ممنوع کرده است. بی بی سی گزارش شده است. پس از شکایت یکی از والدین مبنی بر اینکه کتاب دارای مواد نامناسب برای کودکان است، تصمیم به حذف کتاب توسط ناحیه مدرسه دیویس واقع در شمال سالت لیک سیتی گرفته شد.

همانطور که در اخبار فاکس، این شکایت در ماه مارس پس از تصویب یک قانون ایالتی در سال 2022 به ساکنان اجازه داد تا کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس را به چالش بکشند.

والدین در شکایت خود گفتند که کتاب مقدس کینگ جیمز “هیچ ارزش جدی برای خردسالان ندارد” زیرا طبق تعریف جدید ما پورنوگرافیک است.

من از قوه مقننه یوتا و والدین یونایتد یوتا تشکر می کنم که این فرآیند بد نیت را بسیار آسان تر و کارآمدتر کردند. اکنون همه ما می توانیم کتاب ها را ممنوع کنیم و شما حتی نیازی به خواندن آنها ندارید یا در مورد آن دقیق باشید. والدین در شکایت اضافه کردند، هک، شما حتی نیازی به دیدن کتاب ندارید.

پس از بررسی شکایت، مقامات تأیید کردند که قبلاً هفت یا هشت نسخه از کتاب مقدس را که در قفسه های خود داشتند حذف کرده اند. آنها در مورد دلیل آن یا اینکه کدام قسمت ها حاوی “ابتذال یا خشونت” هستند توضیح بیشتری ندادند.

با این حال، کتاب مقدس در قفسه های کتابخانه دبیرستان باقی خواهد ماند.

بر اساس بیانیه ای که به این سازمان داده شده است، این کمیته تصمیم گرفت “کتاب را در تیراژ کتابخانه مدرسه فقط در سطح دبیرستان بر اساس تناسب سنی به دلیل ابتذال یا خشونت حفظ کند.” NBC News روز جمعه از کریستوفر ویلیامز، سخنگوی منطقه.

ممنوعیت کتاب مقدس در بحبوحه تلاش بیشتر محافظه کاران ایالات متحده برای ممنوع کردن آموزه های موضوعات بحث برانگیز مانند حقوق دگرباشان جنسی و هویت نژادی صورت می گیرد. بی بی سی. بسیاری از کتاب‌های مرتبط با موضوعاتی مانند گرایش جنسی و هویت قبلاً از مدارس در چندین ایالت حذف شده‌اند.

یک منطقه مدرسه ای در تگزاس، سال گذشته، پس از شکایات مردم، کتاب مقدس را از قفسه های کتابخانه بیرون کشید. ماه گذشته، دانش‌آموزان در کانزاس درخواست کردند که کتاب مقدس را از کتابخانه مدرسه خود نیز حذف کنند.

بر اساس تریبون دریاچه نمک، کتاب هایی مثل تونی موریسون آبی ترین چشم و رمان گرافیکی جنس عجیب و غریب در مدارس سراسر ایالت ممنوع شده است.