یوفا داور UCL را پس از حضور در رویداد راست افراطی – اخبار RT World حفظ می کند

شیمون مارسینیاک در مراسمی که این هفته توسط یکی از رهبران راست افراطی سازماندهی شده بود، سخنرانی 45 دقیقه ای داشت.

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، روز جمعه اعلام کرد که شیمون مارسینیاک در فینال هفته آینده لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و اینترمیلان در استانبول باقی خواهد ماند. “به شدت گمراه شده” رویدادی که او این هفته در آن شرکت کرد توسط یک رهبر راست افراطی لهستانی سازماندهی شد.

مارسینیاک که سال گذشته فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه در قطر را قضاوت کرد، سخنران اصلی کنفرانس “اورست” روز دوشنبه در کاتوویتس بود. این رویداد که به عنوان یک رویداد «شبکه‌ای» نام‌گذاری شد، توسط اسلاومیر منتزن – رهبر حزب راست افراطی کنفدراسیون ترتیب داده شد.

“من هیچ اطلاعی از آن نداشتم [the event] مرتبط بود [with] یک جنبش راست افراطی لهستانی، مارسینیاک در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، گفت. “اگر از این واقعیت آگاه بودم، دعوت را قاطعانه رد می کردم.”

وی افزود که او “به شدت گمراه شد و کاملا بی اطلاع بود” از وابستگی های سیاسی برگزار کنندگان این رویداد. منتزن در اکوسیستم سیاسی لهستان به دلیل ترویج شعار سیاسی شناخته شده است. ما در مقابل یهودیان، همجنسگرایان، سقط جنین، مالیات و اتحادیه اروپا ایستاده ایم.»


انصراف ملت آفریقایی از مسابقه فوتبال روسیه - رسانه ها

منتزن این هفته گفت که کنفرانس “ربطی به سیاست نداشت” و اینکه واکنش های منفی علیه حضور مارسینیاک بود “چرند.”

یوفا در بیانیه خود در روز جمعه اعلام کرد که عذرخواهی مارسینیاک را پس از مشورت با یک گروه ضد نژادپرستی پذیرفته و به داور اجازه داد تا بازی هفته آینده را قضاوت کند.

“بر اساس اطلاعات ارائه شده، یوفا تایید کرد که مارسینیاک نقش خود را به عنوان داور فینال لیگ قهرمانان اروپا انجام خواهد داد.” در بیانیه ای گفت. در ادامه این بیانیه آمده است که گروه ضد نژادپرستی «دیگر هرگز» به یوفا توصیه کرده است که برکناری مارسینیاک از سمت خود باعث می شود. “تضعیف ترویج ضد تبعیض.”

کامیل بورتنیچوک، وزیر ورزش لهستان نیز از داور مسابقه دفاع کرد و در نامه ای به الکساندر چفرین، رئیس یوفا، گفت که مارسینیاک در این رویداد هیچ تماسی با شخصیت های مبارز نداشته است و در آن یک سخنرانی الهام بخش 45 دقیقه ای ارائه کرد. معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا تلاش‌ها برای ترسیم مارکینیاک را به عنوان پیوندهایی با جناح راست افراطی توصیف کرد “یک رسوایی بزرگ.”

فینال لیگ قهرمانان اروپا روز شنبه 10 ژوئن در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول برگزار می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: