وثیقه پیش از دستگیری عمران خان در 3 پرونده تا 13 ژوئن تمدید شد.

وثیقه پیش از دستگیری عمران خان در 3 پرونده تا 13 ژوئن تمدید شد.

عمران خان گفت که بیش از 25 کارگر حزبش در این خشونت ها کشته شدند. (فایل)

لاهور:

یک مقام دادگاه گفت، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان روز جمعه در دادگاه ضد تروریسم در لاهور حاضر شد و در سه مورد از جمله حمله به اقامتگاه یک فرمانده ارشد نظامی در لاهور، وثیقه پیش از بازداشت خود را تا 13 ژوئن تمدید کرد.

خان 70 ساله که در میان امنیت بالا در مقابل ATC لاهور حاضر شد، تکرار کرد که با “تهدیدهای جدی” جان خود مواجه است.

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان نیز در دادگاه عالی لاهور حاضر شد تا به دنبال تمدید وثیقه خود در پرونده قتل زیله شاه، کارگر تحریک انصاف باشد. دادگاه عالی لاهور وثیقه او را در این پرونده تا 6 ژوئن تمدید کرده است.

«در ATC، قاضی ایجاز احمد بوطار این سوال را مطرح کرد که چرا او (خان) به تحقیق در پرونده مربوط به حمله به خانه فرمانده سپاه لاهور معروف به خانه جناح نمی‌پیوندد.

این مقام دادگاه پس از جلسه استماع به PTI گفت که خان به او گفت که با “تهدیدهای جدی جانش” مواجه است.

این مقام گفت: “او (خان) گفت که از بازرسان درخواست کرده است تا از طریق یک لینک ویدئویی به او اجازه دهند تا به تحقیقات بپیوندد که رد شد.

خشونت در سراسر پاکستان در 9 مه هنگامی که خان بازیکن کریکت تبدیل شده به سیاستمدار توسط هیئت ملی حسابرسی (NAB) از محل دادگاه عالی اسلام آباد در یک پرونده فساد دستگیر شد، آغاز شد. خان دو روز بعد به قید وثیقه آزاد شد.

بیش از 20 تاسیسات نظامی و ساختمان های دولتی از جمله مقر نظامی در راولپندی در جریان فتنه 9 می که در تاریخ پاکستان به عنوان “روز سیاه” نامیده می شود، آسیب دیدند.

بیش از 100 خودروی پلیس و دیگر آژانس‌های امنیتی نیز در جریان خشونت‌ها به آتش کشیده شدند که بیش از 10 کشته برجای گذاشت.

با این حال، خان گفت که بیش از 25 کارگر PTI در خشونت‌ها کشته شدند و سازمان‌های مجری قانون بیش از 10000 کارگر PTI را در سراسر پاکستان دستگیر کردند. حدود 4000 نفر از آنها اهل پنجاب هستند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)