آجی بانگا هندی-آمریکایی ریاست بانک جهانی را بر عهده گرفت

آجی بانگا هندی-آمریکایی ریاست بانک جهانی را بر عهده گرفت

واشنگتن:

آجی بانگا هندی آمریکایی روز جمعه ریاست بانک جهانی را برعهده گرفت و او را به اولین فرد رنگین پوستی تبدیل کرد که ریاست یکی از دو موسسه مالی جهانی، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را بر عهده گرفت.

در 3 می، مدیران اجرایی بانک جهانی، بانگا، 63 ساله را به عنوان چهاردهمین رئیس بانک جهانی برای یک دوره پنج ساله انتخاب کردند.

در ماه فوریه، رئیس جمهور جو بایدن اعلام کرد که ایالات متحده بانگا را برای ریاست بانک جهانی معرفی خواهد کرد.

به ما بپیوندید تا به آجی بانگا به عنوان رئیس جدید گروه بانک جهانی خوشامد بگوییم. ما متعهد به ایجاد جهانی عاری از فقر در یک سیاره قابل زندگی هستیم.

برای آجی بانگا در حالی که امروز نقش جدید خود را به عنوان رئیس بانک جهانی بر عهده می گیرد، بهترین ها را آرزو می کنم. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول در توییتی گفت: من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری عمیق بین مؤسسات ما برای انجام کارهای خوب و کمک به نیازمندان هستم.

بانگا اولین هندی-آمریکایی است که رئیس بانک جهانی شده است. او جایگزین دیوید مالپاس شد که تصمیم خود را برای کناره گیری در فوریه اعلام کرد.

بانگا اخیراً به عنوان نایب رئیس در جنرال آتلانتیک خدمت کرده است. او پیش از این رئیس و مدیرعامل مسترکارت، یک سازمان جهانی با نزدیک به 24000 کارمند بود.

تحت رهبری او، مسترکارت مرکز رشد فراگیر را راه اندازی کرد که رشد اقتصادی عادلانه و پایدار و شمول مالی را در سراسر جهان پیش می برد. او رئیس افتخاری اتاق بازرگانی بین‌المللی بود و از سال 2020 تا 2022 به عنوان رئیس این اتاق مشغول به کار بود.

او مشاور صندوق متمرکز بر آب و هوای جنرال آتلانتیک، BeyondNetZero، در آغاز آن در سال 2021 شد. بانگا به عنوان رئیس مشترک مشارکت برای آمریکای مرکزی، ائتلافی از سازمان‌های خصوصی که برای پیشبرد فرصت‌های اقتصادی در میان جمعیت‌های محروم در السالوادور کار می‌کند، خدمت کرد. ، گواتمالا و هندوراس. او قبلاً در هیئت مدیره صلیب سرخ آمریکا، کرافت فودز و شرکت داو بود.

بانگا یکی از بنیانگذاران موسسه The Cyber ​​Readiness و معاون رئیس کلوپ اقتصادی نیویورک بود. او مدال انجمن سیاست خارجی در سال 2012، جایزه پادما شری توسط رئیس جمهور هند در سال 2016، مدال افتخار جزیره الیس و جایزه رهبری جهانی شورای تجارت برای تفاهم بین المللی در سال 2019، و دوستان برجسته خدمات عمومی سنگاپور دریافت کرد. ستاره در سال 2021.

روز پنجشنبه، یلن وزیر خزانه داری با بانگا در وزارت خزانه داری دیدار کرد. در یک بیانیه رسانه ای آمده است که یلن در طول تعامل آنها به گرمی از ریاست جمهوری آتی بانگا استقبال کرد و تمایل شدید خود را برای ادامه همکاری نزدیک با او در ایجاد پیشرفت های قوی تا کنون در زمینه بانک های توسعه چندجانبه (MDB) اعلام کرد.

این شامل ادامه اجرای توصیه‌های بازنگری چارچوب کفایت سرمایه G20 برای استفاده حداکثری از ترازنامه بانک و بهبود و افزایش میزان سرمایه خصوصی بسیج شده برای اهداف توسعه جهانی مشترک ما و اصلاح مدل عملیاتی برای افزایش پاسخگویی است. و چابکی بانک گفت.

یلن همچنین بر اهمیت همکاری نزدیکتر بانک جهانی با بانک های توسعه خواهر خود تاکید کرد.

یلن بر نیاز به حمایت از فقیرترین کشورهای عضو بانک تاکید کرد، زیرا آنها همچنان با بحران‌های متعدد از جمله تداوم بادهای مخالف اقتصاد کلان جهانی که توسط جنگ روسیه در اوکراین تشدید شده است، روبرو هستند.

در این بیانیه آمده است که یلن تاکید کرد که مشتاقانه منتظر است که بانگا با تجربه رهبری و مهارت های مدیریتی اثبات شده را در راس این نهاد مهم چندجانبه در طول دوره چالش ها و فرصت های مهم جهانی داشته باشد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)