اندونزی از طرح صلح اوکراین رونمایی کرد – اخبار RT World

ابتکار چند نقطه ای شامل آتش بس و منطقه غیرنظامی تحت نظارت سازمان ملل است

وزیر دفاع اندونزی روز شنبه یک طرح جدید صلح را با هدف حل و فصل مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پرابوو سوبیانتو از مقامات نظامی سراسر جهان خواست تا بیانیه ای را صادر کنند و خواستار توقف درگیری ها شوند.

پرابوو در سخنرانی در نشست دفاعی گفتگوی شانگری لا در سنگاپور، طرح چند ماده ای خود را به اشتراک گذاشت که شامل آتش بس و ایجاد منطقه غیرنظامی شده می شود و روسیه و اوکراین هر دو 15 کیلومتر (نزدیک به 10 مایل) از مواضع پیشروی خود عقب نشینی می کنند. .

وزیر دفاع تاکید کرد که منطقه غیرنظامی شده باید توسط نیروهای حافظ صلح سازمان ملل تحت نظارت باشد. علاوه بر این، او پیشنهاد برگزاری یک همه پرسی تحت حمایت سازمان ملل در قلمرو مورد مناقشه را برای تعیین عینی خواسته های اکثریت ساکنان کرد. او مناطقی را که به آنها اشاره می کند، مشخص نکرد.

من پیشنهاد می‌کنم که گفت‌وگوی شانگری لا حالتی از اعلامیه داوطلبانه پیدا کند که از اوکراین و روسیه بخواهد فوراً مذاکرات برای صلح را آغاز کنند.» پرابوو گفت.

در همان میزگرد، جوزپ بورل، نماینده عالی و معاون کمیسیون اروپا، اذعان کرد که پایان دادن به حمایت نظامی از اوکراین منجر به پایان سریع جنگ خواهد شد. با این حال، او نسبت به چنین اقدامی هشدار داد، زیرا می تواند منجر به به خطر افتادن حاکمیت کشور توسط نیروی خارجی شود.

ما باید صلح را در اوکراین بیاوریم. اما باید یک باشد “فقط صلح، نه صلح تسلیم” بورل در مورد پیشنهاد اندونزی گفت.

ابتکار صلح اندونزی پس از سفر جوکو ویدودو، رئیس جمهور این کشور به مسکو و کیف در سال گذشته صورت می گیرد که طی آن وی پیشنهاد میانجیگری در مذاکرات صلح بین دو رهبر را داد. رئیس جمهور ویدودو، که در آن زمان ریاست گروه G20 از اقتصادهای بزرگ را بر عهده داشت، تمایل خود را برای عمل به عنوان یک میانجی صلح ابراز کرد.

اندونزی علیرغم رای مثبت به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت حمله روسیه به اوکراین، از اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو خودداری کرده است.

در فوریه امسال، چین نیز یک طرح صلح 12 ماده ای برای اوکراین ارائه کرد. این سند تا حد زیادی مواضع اعلام شده پکن در مورد درگیری در اوکراین را تکرار کرد و بر اهمیت گفت و گو، احترام به حاکمیت ارضی همه کشورها و توقف تحریم های اقتصادی تاکید کرد. این طرح از همه طرف‌های درگیر خواسته بود تا از هرگونه تشدید تنش‌ها شامل سلاح‌های هسته‌ای اجتناب کنند. با این حال، قابل توجه است که پیشنهاد یا پیشنهاد خروج نیروهای روسی از منطقه را ارائه نکرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: