تاریخچه، اهمیت و چگونگی جشن گرفتن آن

روز جهانی دوچرخه ۲۰۲۳: تاریخچه، اهمیت و چگونگی جشن گرفتن آن

روز جهانی دوچرخه در سال 2018 در 3 ژوئن توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تعیین شد.

برای جشن گرفتن روز جهانی دوچرخه در 3 ژوئن، دوچرخه های خود را بیرون بیاورید. روز جهانی دوچرخه که توسط سازمان ملل متحد (سازمان ملل متحد) تعیین شده است، برای برجسته کردن فواید سلامتی فوق العاده ای که دوچرخه سواری برای افراد در هر گروه سنی دارد، مشخص می شود. دوچرخه سواری برای سلامتی و سلامت کلی بدن انسان بسیار مفید است. فراموش نکنید که دوچرخه سواری همچنان یکی از پایدارترین شیوه های حمل و نقل است. پس از همه، مقرون به صرفه، سازگار با محیط زیست و سالم است.

قطعنامه نامگذاری 3 ژوئن به عنوان روز جهانی دوچرخه توسط سازمان ملل متحد در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد.

این همش نیست. به گفته سازمان ملل، دوچرخه همچنین “به زنان تحرک و استقلال بیشتری می بخشد.” سازمان ملل به مناسبت روز جهانی دوچرخه در توییتی نوشت: «بیش از 100 سال است که دوچرخه با افزایش دسترسی زنان به آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و ورزش به پیشرفت حقوق زنان کمک کرده است».

روز جهانی دوچرخه ۲۰۲۳: تاریخ

روز جهانی دوچرخه در سال 2018 در 3 ژوئن توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تعیین شد. روز جهانی دوچرخه توسط تمامی 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل پذیرفته شد. علاوه بر دریافت حمایت های بزرگ از سوی ترکمنستان، حدود 56 کشور از آن حمایت کردند.

روز جهانی دوچرخه 2023: اهمیت

روز جهانی دوچرخه، طبق اعلام سازمان ملل متحد، توجه را به مزایای استفاده از دوچرخه، که یک روش حمل و نقل ساده، مقرون به صرفه، تمیز و سازگار با محیط زیست است، جلب می کند. علاوه بر این، یک فواید سلامتی بیش از حد مرتبط با آن نیز دارد. دوچرخه سواری می تواند احتمال بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد. دوچرخه همچنین به کاهش شکاف بین تفاوت‌های شهری و روستایی کمک می‌کند، پایداری و رشد اقتصادی را ارتقا می‌دهد و به مبارزه با تغییرات آب و هوایی برای دستیابی به “هدف توسعه پایدار” کمک می‌کند.

سازمان ملل متحد گفت: «در 15 مارس 2022، مجمع عمومی قطعنامه ای را در مورد ادغام جریان اصلی دوچرخه سواری در سیستم های حمل و نقل عمومی برای توسعه پایدار تصویب کرد. در این تصمیم تاکید شد که دوچرخه “ابزار حمل و نقل پایدار” است که پیامی مثبت برای تقویت مصرف و تولید پایدار دارد.

https://www.un.org/en/observances/bicycle-day

روز جهانی دوچرخه ۲۰۲۳: چگونه جشن بگیریم؟

تعدادی از فعالیت‌ها، مانند ماراتن‌های دوچرخه‌سواری، و سمینارها در سرتاسر جهان سازماندهی می‌شوند تا مردم را تشویق کنند که برای تناسب اندام و همچنین یک روش حمل و نقل به دوچرخه روی آورند.