مادر نوزاد هندی در مراکز نگهداری آلمانی

او گفت: «MEA بیانیه بسیار قوی منتشر کرده است.

دهلی نو:

درخواست وزارت امور خارجه از مقامات آلمانی برای فرستادن آریها شاه، دختر 27 ماهه هندی که از سپتامبر 2021 در مراکز نگهداری در برلین به سر می برد، در اولین فرصت به مادرش “امید زیادی” داده است. او در مصاحبه با خبرگزاری PTI گفت.

مادر آریها، دارا شاه، پیشتر گفته بود که او و همسرش نوزاد را در سپتامبر 2021 پس از مشاهده خون در پوشک او نزد پزشک برده بودند. زمانی که دکتر به طور کامل آریها را داد، آنها را به خانه بردند، اما وقتی او را برای پیگیری بردند، بیمارستان آریها را به خدمات کودک آلمانی تحویل داد و تلاش شد والدین را به آزار جنسی متهم کنند.

دهارا شاه به PTI گفت: “MEA بیانیه ای بسیار قوی منتشر کرده است و از مقامات آلمانی خواسته است که آریها (شاه) را در اسرع وقت به هند بازگردانند.

هند تاکید کرد که برای کودک مهم است که در محیط زبانی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی خود باشد.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، گفت که ادامه اقامت آریها در مراکز نگهداری در آلمان و “نقض” حقوق اجتماعی، فرهنگی و زبانی او باعث نگرانی عمیق دولت هند و والدین آن است.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: «ما می‌خواهیم تکرار کنیم که آریها شاه یک ملیت هندی است و ملیت و پیشینه اجتماعی-فرهنگی او مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده محل نگهداری اوست.»

او گفت: “ما از مقامات آلمانی می‌خواهیم که هرچه لازم است برای اعزام آریها به هند، که حق مسلم او به عنوان یک تبعه هندی است، انجام دهند. ما متعهد به اطمینان از بازگشت آریها شاه به هند هستیم.”

دارا شاه روز جمعه گفت که اگر مداخله ای در سطح نخست وزیر در این پرونده انجام شود، دخترش می تواند به هند بازگردد.

جان بریتاس، نماینده CPI (M) و 58 نماینده دیگر پارلمان متعلق به 19 حزب سیاسی روز جمعه نامه مشترکی را خطاب به سفیر آلمان در هند برای بازگرداندن نوزاد دختر دو ساله به کشور امضا کردند.

در بیانیه رسانه ها آمده است: “59 نماینده پارلمان متعلق به 19 حزب در سراسر طیف سیاسی گرد هم آمده اند تا صدای واحدی را برای بازگرداندن یک نوزاد دختر دو ساله که در حال حاضر در مراکز نگهداری آلمان به سر می برد به هند برسانند.”