زلنسکی می گوید اوکراین برای بازپس گیری قلمرو آماده حمله متقابل است

زلنسکی می گوید اوکراین برای بازپس گیری قلمرو آماده حمله متقابل است

اوکراین آماده است تا حملات متقابل مورد انتظار خود را برای بازپس گیری سرزمین های تحت اشغال روسیه آغاز کند.

کیف:

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، گفت: اوکراین آماده است تا حملات متقابل مورد انتظار خود را برای بازپس‌گیری سرزمین‌های تحت اشغال روسیه آغاز کند.

زلنسکی به وال استریت ژورنال گفت: ما قویاً معتقدیم که موفق خواهیم شد.

نمی‌دانم چقدر طول می‌کشد. صادقانه بگویم، می‌تواند راه‌های مختلفی را طی کند، کاملاً متفاوت. اما ما این کار را انجام می‌دهیم و آماده‌ایم.»

کیف امیدوار است که یک حمله متقابل برای بازپس گیری قلمرو، پویایی جنگ را تغییر دهد که از زمان حمله روسیه به همسایه کوچکتر خود در 15 ماه پیش آغاز شده است.

زلنسکی در ماه گذشته گفت که اوکراین باید منتظر باشد تا خودروهای زرهی بیشتر غربی قبل از شروع حمله متقابل وارد شود. او در تلاش دیپلماتیک برای حفظ حمایت غرب بوده و به دنبال کمک نظامی و تسلیحات بیشتر است که برای اوکراین برای موفقیت در برنامه هایش کلیدی است.

روسیه بخش هایی از خاک اوکراین را در شرق، جنوب و جنوب شرقی در اختیار دارد.

یک دوره طولانی آب و هوای خشک در برخی از بخش‌های اوکراین، پیش‌بینی قریب‌الوقوع بودن حمله متقابل را برانگیخته است. در چند هفته گذشته اوکراین حملات خود را به انبارهای مهمات و مسیرهای لجستیکی روسیه افزایش داده است.

ارتش اوکراین روز شنبه در یک گزارش روزانه اعلام کرد که مارینکا در منطقه دونتسک در شرق کانون نبردها بوده است. در این گزارش آمده است که نیروهای اوکراینی هر 14 حمله نظامی روسیه را در آنجا دفع کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)