سام پیترودا در بازدید از ایالات متحده

«به آن افتخار می‌کنم»: رهبر ارشد کنگره می‌گوید نخست‌وزیر در همه جا شایسته احترام است

پرزیدنت جو بایدن در 22 ژوئن میزبان نخست وزیر مودی برای یک سفر رسمی دولتی به ایالات متحده خواهد بود. (پرونده)

واشنگتن:

پیش از سفر تاریخی نخست وزیر نارندرا مودی به ایالات متحده در یک سفر رسمی دولتی، سام پیترودا، رهبر کنگره، گفته است که نخست وزیر پرجمعیت ترین کشور جهان در همه جا شایسته احترام است و او به آن “مفتخر” است.

آقای پیترودا، رئیس کنگره خارج از کشور هند، در حال حاضر راهول گاندی رهبر کنگره را در سفر شش روزه خود به آمریکا همراهی می کند.

در حالی که آقای گاندی بر دیدگاه جایگزین خود در مورد هند در مقابل دیدگاه BJP حاکم تمرکز کرده است و به شدت از دولت تحت رهبری نخست وزیر مودی انتقاد کرده است، از مواضع سیاست خارجی حزب حاکم در مورد موضوعاتی مانند جنگ در اوکراین و چین حمایت کرده است.

او (آقای گاندی) می‌داند که ما (هند) کجا داریم کاری را درست انجام می‌دهیم، همه ما طرفدار آن هستیم. و ببینید، یکی به من گفت که نخست‌وزیر هند بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. و من گفتم خوشحالم. سام پیترودا به این موضوع گفت: «درباره این موضوع، زیرا در پایان روز، او نخست وزیر من نیز هست. اما بیایید اشتباه نکنیم. او به دلیل اینکه نخست وزیر هند است مورد استقبال قرار می گیرد. و نه به این دلیل که نخست وزیر BJP است. این دو مورد را از هم جدا کنید.” PTI در یک مصاحبه

آقای پیترودا، رهبر ارشد کنگره، گفت: “نخست وزیر کشوری با 1.5 میلیارد نفر در همه جا شایسته احترام است. و من به آن افتخار می کنم. من در مورد آن منفی نیستم.”

پرزیدنت جو بایدن در 22 ژوئن میزبان نخست وزیر مودی برای یک سفر رسمی دولتی به ایالات متحده خواهد بود که شامل یک شام دولتی خواهد بود.

“اما می بینید، آنها هر پیامی را پیچ و تاب می دهند. همه چیز را با هم اشتباه می گیرند. و سپس به حملات شخصی تبدیل می شوند. حالا این دموکراسی نیست. کمی برای انسان های دیگر احترام قائل باشید. شما 50 نفر را به دنبال شما در شبکه های اجتماعی با دروغ می فرستید.” او گفت.

“و یک دروغ این بود که کل این سفر (راهول گاندی) توسط مسلمانان حمایت شده است. چیست؟ حتی اگر حمایت مالی شود، بدترین حالت را بگوییم. منظورم این است که آنها شهروندان هند هستند. اولاً آنها هیچ کاری به این موضوع ندارند. کل سفر توسط کنگره خارج از کشور هند تنظیم شده است. من شخصاً نظارت بر همه رویدادها داشته ام.”

سام پیترودا گفت که سفر جاری راهول گاندی باعث ایجاد امید و هیجان در ایالات متحده شده است.

آقای پیترودا گفت: “هر دو ما (او و آقای گاندی) متقاعد شده‌اند که این پیام باید امروز به رهبران جهانی برسد. رهبران جهانی از واقعیت و مفهوم آن آگاه نیستند.”

“به عنوان مثال، در یک جلسه بزرگ که امروز در خصوصی داشتیم، به آنها گفتیم که جدول تناوبی از برنامه درسی مدرسه حذف شده است. آنها گفتند امکان ندارد. من گفتم چطور شما این را نمی دانید؟ و نظریه تکامل. برداشته شد و شوکه شدند گفتند چطور می توانید با این همه NRI که شرکت های چند میلیارد دلاری را اداره می کنند و در کشورشان جدول تناوبی حذف شده یک ملت علمی باشید؟ از مردم؟” آقای پیترودا گفت.

سام پیترودا گفت که پاسخی که راهول گاندی دریافت کرد فوق العاده بود. “مردم همه هیجان زده هستند، آنها بسیار مشتاق هستند. ما امید ایجاد کرده ایم، و مردم از ما می پرسند، چه کاری می توانم انجام دهم؟ چگونه می توانم کمک کنم؟ بنابراین، اکنون به آنها می گویم، ببینید، شما می توانید به ما کمک کنید. به طرق مختلف.” آقای پیترودا در پاسخ به سوالی گفت که اگر دموکراسی هند راه را اشتباه برود، جهان هزینه آن را خواهد پرداخت. این به این معنی نیست که ما به مردم می گوییم که بیایند و دموکراسی خود را اصلاح کنند. نه. ما کسانی هستیم که می خواهیم آن را درست کنیم. این پیامدهایی برای شما خواهد داشت. منظورم این است که نه تنها در هند بلکه در جهان.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)