رئیس پنتاگون هشدار داد که جنگ تایوان “ویرانگر” خواهد بود – RT World News

لوید آستین گفت که واشنگتن برای مقابله بهتر با پکن و پیونگ یانگ باید «موضع نیرو» خود را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام ارتقا دهد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گفته است که درگیری مسلحانه بر سر تایوان فاجعه بار خواهد بود و از چین خواست تا وضعیت موجود را در قبال جزیره حفظ کند و در عین حال متعهد به تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه شود.

آستین روز شنبه در کنفرانس دفاعی دیالوگ شانگری لا در سنگاپور سخنرانی کرد. “دیدگاه یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز.” او استدلال کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ترجیح می دهد از درگیری با پکن اجتناب کند، اما گفت که این کار را خواهد کرد “مخالفت قاطعانه” هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت موجود

اشتباه نکنید: درگیری در تنگه تایوان ویرانگر خواهد بود. بنابراین ما مصمم به حفظ صلح و ثبات هستیم.» آستین گفت و افزود که “ایالات متحده به دنبال جنگ سرد جدید نیست.”


چین موضع خود را در مورد اتحاد مجدد تایوان روشن می کند

با این حال، در حالی که او اصرار داشت آسیا هرگز نباید باشد “شکاف به بلوک های متخاصم” وزیر دفاع در ادامه به تشریح برنامه هایی برای افزایش چشمگیر عملیات نظامی آمریکا در منطقه پرداخت و به خود می بالید که بودجه سال 2024 بایدن این است. “بزرگترین درخواست خرید” در تاریخ ایالات متحده، از جمله افزایش 40 درصدی نسبت به تمرکز پنتاگون بر چین “ابتکار بازدارندگی اقیانوس آرام.”

آستین در ادامه اعلام کرد که واشنگتن هماهنگی و آموزش نظامی مشترک را با فهرست بلندبالایی از شرکای منطقه ای افزایش خواهد داد. از دریای چین شرقی تا دریای چین جنوبی تا اقیانوس هند، از جمله ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین، استرالیا و غیره.

ما در حال همکاری نزدیک با متحدان خود برای ارتقای وضعیت نیروهای خود در منطقه هستیم. ما حضور خود را پراکنده‌تر، چابک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کنیم.» او ادامه داد.

دولت بایدن مواضع خصمانه فزاینده‌ای در قبال پکن اتخاذ کرده است و مکرراً چین را رقیب اصلی آمریکا می‌داند و در عین حال فعالیت نظامی ایالات متحده را در منطقه گسترش می‌دهد. رئیس جمهور علاوه بر همکاری جدید با متحدان آسیایی، کشتی های جنگی آمریکا را به صورت ماهانه از طریق تنگه تایوان فرستاده است. “آزادی ناوبری” ترانزیت از زمان روی کار آمدن در سال 2021، بدون توجه به هشدارهای متعدد مقامات چینی.

بیشتر بخوانید:
رئیس دفاع آمریکا زنگ خطر درگیری با چین را به صدا درآورد

زیر آن “یک چین” این سیاست، پکن تایوان را بخشی از قلمرو مستقل خود می داند و در صورت لزوم، حق خود را برای اتحاد مجدد با جزیره با زور حفظ می کند. اگرچه واشنگتن رسما تایپه را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسد، ایالات متحده به طور مرتب با مقامات تایوانی جلساتی در سطح بالا برگزار می کند و در سال های اخیر فروش تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار را تایید کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: