بلینکن شرایط را برای صلح “واقعی” در اوکراین تشریح می کند – RT World News

وزیر امور خارجه ایالات متحده استدلال کرده است که یک راه حل بالقوه نباید به روسیه “پاداش” بدهد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، استدلال کرده است که آتش بس در اوکراین که ممکن است به نفع روسیه باشد، صلح پایدار ایجاد نخواهد کرد.

بلینکن روز جمعه در سخنرانی خود در تالار شهر هلسینکی بر حمایت واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد و چشم‌انداز خود را درباره پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین تشریح کرد.

اکنون، طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، برخی کشورها خواستار آتش‌بس خواهند شد. و در ظاهر، این امر معقول به نظر می رسد – حتی جذاب. بالاخره چه کسی نمی خواهد طرف های متخاصم سلاح های خود را زمین بگذارند؟ چه کسی نمی‌خواهد کشتار متوقف شود؟» بلینکن گفت.

او افزود که “آتش بسی که به سادگی خطوط فعلی را در جای خود منجمد می کند” به روسیه اجازه می دهد “تحکیم” کنترل بر قلمرو و “حمله مجدد” استدلال این یک صلح عادلانه و پایدار نیست. این صلح پوتمکین است.» اشاره بلینکن به نوع لباس پوشیدن ویترین بود که طبق گزارش ها توسط دولتمرد روسی گریگوری پوتمکین در حالی که به دنبال تحت تأثیر قرار دادن کاترین کبیر بود، انجام می داد.

“این به متجاوز پاداش می دهد و قربانی را مجازات می کند.” بلینکن گفت. در عوض، این دیپلمات استدلال کرد که یک توافق بالقوه باید توافق اوکراین را تضمین کند “حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال” و این به کیف نیاز دارد “مشارکت کامل و موافقت.” او همچنین تاکید کرد که روسیه باید پرداخت کند “سهم آن” در بهبود اوکراین پس از جنگ.


آمریکا تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعلام می کند

اگر روسیه آماده تلاش برای صلح واقعی باشد، ایالات متحده در هماهنگی با اوکراین و سایر متحدان و شرکای خود در سراسر جهان پاسخ خواهد داد. بلینکن بیان کرد.

مقامات غربی در گذشته گفته اند که کی یف باید فقط با شرایط خود صلح کند. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فاش کرد “فرمول صلح” سال گذشته، از روسیه خواست تا چهار منطقه تازه الحاق شده خود و همچنین کریمه را تسلیم کند. مسکو بارها این شرایط را رد کرده و آن را غیرقابل قبول دانسته است.

مسکو نیز به نوبه خود تاکید کرده است که صلح تنها در صورتی محقق می شود که اوکراین با کنار گذاشتن تلاش خود برای پیوستن به ناتو و به رسمیت شناختن تصاحب سرزمینی روسیه به کشوری بی طرف تبدیل شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: