یک هتل دبی اکنون مهمانی های ساعتی 14000 دلاری را در آسمان ارائه می دهد

یک هتل دبی اکنون مهمانی های ساعتی 14000 دلاری را در آسمان ارائه می دهد

هرکسی می‌تواند هواپیما را برای یک سفر تا 12 ساعت رزرو کند.

اگر هتل‌های دبی دائماً سعی می‌کنند با رسیدن به ارتفاعات استراتوسفر با امکانات فوق‌العاده‌شان از یکدیگر پیشی بگیرند، یک هتل‌دار می‌خواهد یک بار برای همیشه در این نبرد پیروز شود: او به معنای واقعی کلمه برند خود را به آسمان برده است.

از پنج‌شنبه، پنج هتل‌ها و استراحتگاه‌ها، رزروهای خود را با جت شخصی 16 نفره خود آغاز می‌کنند و این وعده را می‌دهند که حتی قبل از رسیدن به دبی، سرگرمی‌ها آغاز خواهد شد. با این حال، پروازها به مهمانان هتل محدود نمی شود. هرکسی می‌تواند هواپیما را برای یک سفر تا 12 ساعت رزرو کند.

این جت شرکتی خفه‌کننده‌ای نیست که در Succession دیده می‌شود، جایی که مردم در مورد برنامه‌های اضطراری زمزمه می‌کنند و نکات صحبت را ارائه می‌دهند. این هواپیما برای جشن‌های پر انرژی و رقص بیرون از صندلی شما ساخته شده است: چراغ‌های LED آن می‌توانند کل کابین را به رنگ بنفش یا هر رنگی که می‌خواهید بدرخشد. پشت دری به سمت پشت کابین اصلی اتاق خواب با یک تخت کینگ قرار دارد. دستورالعمل های چاپ شده در کنار آن به مسافران یادآوری می کند که حداکثر ظرفیت اشغال آن دو نفر است و هنگام استفاده باید از “کمربند باد” استفاده شود. (کمربند ایمنی بلندی را تصویر کنید که زیر روکش ها در وسط تشک قرار دارد.)

کبیر مولچندانی، رئیس و موسس پنج گلوبال هلدینگ که شخصا مالک این هواپیما است، می‌گوید: «ما خودمان را به عنوان یک شرکت سرگرمی در نظر گرفتیم. اولین هتل این گروه، Five Palm Jumeirah، قبلاً در محلی به عنوان یکی از بزرگترین هتل های مهمانی در شهر شناخته می شود. این هتل به طور منظم میزبان دی جی های ستاره برای مهمانی های ساحلی است و مهمانان می توانند با ماشین سوپراسپرت آن مستقیماً به کلوپ شبانه هتل بروند – با هزینه 10000 درهم (2723 دلار).

تعداد معینی از هتل ها هواپیمای خود را دارند، اما برای اهداف لجستیکی، نه برای مهمانی: اپراتورهای سافاری لوکس آفریقایی ناوگان هواپیماهای کوچکی برای رسیدن به مقاصد بسیار دور دارند، در حالی که برخی در مالدیو هواپیما را برای آوردن مهمانان به جزایر دورافتاده استفاده می کنند. تفرجگاه مجلل آرورا آنگویلا دارای جت برای عبور سریعتر مهمانان از جنوب فلوریدا یا شهر نیویورک است و همچنین برای وارد کردن اقلام ضروری به جزیره همنام خود، جایی که خرید محلی محدود است، استفاده می شود. در همین حال، هتل‌هایی مانند امان و فور سیزن سفرهای جت خصوصی را ارائه کرده‌اند، اما این سفرها به‌جای صرفاً یک وسیله حمل‌ونقل، سفرهای چند هفته‌ای هستند که با تدارکات توسط اپراتورهای شخص ثالث ترتیب داده شده‌اند.

هزینه سفر با هواپیمای فایو در حدود 13000 تا 14000 دلار در ساعت پرواز خواهد بود، بدون احتساب هزینه های مختلف جابجایی، که به معنای حدود 195000 دلار برای سفر رفت و برگشت بین لندن و دبی است. حدود 12000 دلار برای هر نفر در یک پرواز کامل، تقریباً معادل بلیط درجه یک هواپیمایی امارات است.

Dominique Bousquet، مدیر تیم در شرکت چارتر جت خصوصی Welojets می‌گوید: «برای نوع هواپیما، با توجه به اینکه دارای یک ترتیب VIP در داخل است، می‌توانم بگویم که قیمت بسیار خوبی است. کریستوفر ماریچ، یکی از بنیانگذاران MySky، یک شرکت نرم‌افزاری، گفت: هزینه آن را بین یک ایرباس با کابین بزرگ‌تر – که بین 15000 تا 20000 دلار در ساعت ارائه می‌شود – و یک جت کوچکتر Gulfstream یا Bombardier با قیمت 12000 تا 14000 دلار در ساعت قرار می‌دهد. برای شرکت های هواپیمایی تجاری

سرویس جت خصوصی جدیدترین توسعه فراتر از هتل ها برای برند Five است که در سال 2017 شکل گرفت. این شرکت در این سال یک استودیوی ضبط را در هتل Five Palm Jumeirah افتتاح کرد و یک شرکت ضبط را با مشارکت گروه موسیقی وارنر راه اندازی کرد. و آقای مولچندانی می‌گوید گام بعدی یک قایق تفریحی با مارک برای مهمانی‌های فراساحلی بزرگ خواهد بود. دوباره، حال و هوای متفاوتی نسبت به سفرهای دریایی که قبلاً توسط مارک های هتل های لوکس مانند ریتز کارلتون ارائه می شد.

این هواپیما که 9H-FIVE نامیده می شود – “H” در الفبای آوایی مورد استفاده خلبانان هتل است – توسط Comlux مستقر در زوریخ اداره خواهد شد. این اولین مدل هواپیمای جدید ACJ TwoTwenty است که توسط ایرباس SAS تحویل داده شد و هفته گذشته به ژنو پرواز کرد تا در کنفرانس جت خصوصی، Ebace به نمایش گذاشته شود.

آقای مولچندانی می گوید که در دوران قرنطینه کووید-19، زمانی که شاهد رونق تقاضا برای جت های خصوصی بود، ایده خرید این هواپیما را به ذهنش خطور کرد. او می گوید: «من در آن زمان زیاد پرواز می کردم و در ترمینال های مختلف با مردم صحبت می کردم. او می‌گوید که وقتی هوانوردی خصوصی را تجربه کردند، دیگر به سفر دیگری برنمی‌گردند. و این پیش‌بینی تا حد زیادی پابرجاست: در ایالات متحده، تعداد پروازهای جت خصوصی در سه ماهه اول 4.6 درصد کاهش یافت و به 1.26 میلیون پرواز و فرود رسید، اما رزروها هنوز بسیار بالاتر از تعداد پروازهای قبل از کووید هستند.

آقای مولچندانی می‌گوید وقتی در آگوست 2021 برای خرید هواپیما دست داد و چند ماه بعد قراردادی را امضا کرد، انتظار نداشت در هواپیما پولی به دست بیاورد. او می گوید که اول از همه، این یک ابزار بازاریابی برای برند بود. و او و شرکتش می توانند زمانی که رزرو نشده است از آن استفاده کنند. اما از برخی جهات، آقای مولچندانی زمان خوبی داشت: او می گوید که قیمت سوخت را به مدت پنج سال کمتر از قیمت فعلی بازار حفظ کرده است. او مبلغی را که برای این جت پرداخت کرده است فاش نمی کند، اما می گوید ارزش بازار این هواپیما 80 تا 85 میلیون دلار است.

آقای مولچندانی می گوید که این هواپیما باید حدود 200 ساعت در سال پرواز کند. Matteo Atti، مدیر بازاریابی VistaJet Ltd، یک شرکت پیشرو در چارتر هوانوردی جهانی، می‌گوید: این زمان کمتری نسبت به ثبت بیشتر جت‌های خصوصی است. هواپیماهای VistaJet معمولا 800 تا 1000 ساعت در سال استفاده می شوند.

آتی می‌گوید سفرهای تفریحی و مهمانی درصد ناچیزی از تقاضای کلی برای جت‌های شخصی است که به پنج امتیاز می‌دهد. او می‌گوید: «این نوع از هواپیماها سعی می‌کنند به بازاری بپردازند که قبلاً به‌صراحت هدف‌گذاری نشده بود». اگر آنها بتوانند به عنوان یک هواپیمای مهمانی نامی برای خود دست و پا کنند، مطمئن هستم که می توانند چند پرواز را به آنجا برسانند.”

بعد از این، آقای مولچندانی بیشتر از این هم نظر دارد. در نهایت، او می خواهد حزب را به فضا ببرد. به هر حال، افرادی که به سفرهای تفریحی به ماه می روند به مکانی برای اقامت نیاز دارند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)