سازمان دیده بان حریم خصوصی ژاپن به سازنده ChatGPT درباره جمع آوری داده های حساس هشدار می دهد

سازمان دیده بان حریم خصوصی ژاپن به سازنده ChatGPT درباره جمع آوری داده های حساس هشدار می دهد

به گفته Similarweb، ژاپن سومین منبع بزرگ ترافیک به وب سایت OpenAI است. (نمایندگی)

توکیو:

سازمان دیده بان حریم خصوصی ژاپن روز جمعه اعلام کرد به OpenAI، استارتاپ تحت حمایت مایکروسافت که پشت ربات چت ChatGPT قرار دارد، هشدار داده است که داده های حساس را بدون اجازه افراد جمع آوری نکند.

کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی در بیانیه‌ای اعلام کرد که OpenAI باید داده‌های حساسی را که برای یادگیری ماشین جمع‌آوری می‌کند به حداقل برساند و افزود که اگر نگرانی‌های بیشتری داشته باشد، ممکن است اقدامات بیشتری انجام دهد.

رگولاتورها در سرتاسر جهان در تلاشند تا قوانینی را برای استفاده از هوش مصنوعی مولد (AI) تهیه کنند که می تواند متن و تصاویری ایجاد کند، تأثیری که طرفداران آن با ورود اینترنت مقایسه می کنند.

در حالی که ژاپن در برخی از روندهای اخیر فناوری در عقب بوده است، به نظر می رسد که انگیزه بیشتری برای همگام شدن با پیشرفت های هوش مصنوعی و روباتیک برای حفظ بهره وری با کاهش جمعیت دارد.

این ناظر به نیاز به تعادل نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی با مزایای بالقوه هوش مصنوعی از جمله در تسریع نوآوری و مقابله با مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

به گفته شرکت تحلیلی Similarweb، ژاپن سومین منبع بزرگ ترافیک به وب سایت OpenAI است.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در آوریل با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن، پیش از اجلاس سران گروه هفت (G7) ملاقات کرد، جایی که کیشیدا بحث تنظیم مقررات هوش مصنوعی را رهبری کرد.

اتحادیه اروپا، یک گرایش جهانی در مقررات فناوری، یک کارگروه در ChatGPT ایجاد کرد و در حال کار بر روی اولین مجموعه قوانینی است که بر هوش مصنوعی حاکم است.

در این میان، گسترش سریع چنین ربات‌های چت به این معناست که تنظیم‌کننده‌ها مجبورند برای پر کردن شکاف به قوانین موجود اعتماد کنند.

رگولاتور ایتالیایی Garante قبل از اینکه شرکت موافقت کند ویژگی‌های تأیید سن را نصب کند و به کاربران اروپایی اجازه دهد اطلاعات آنها را برای آموزش سیستم مسدود کند، ChatGPT را آفلاین کرد.

آلتمن هفته گذشته گفت OpenAI هیچ برنامه‌ای برای خروج از اروپا ندارد، زیرا قبلاً گفته بود که اگر مقررات اتحادیه اروپا بسیار دشوار باشد، ممکن است این استارت‌آپ این کار را انجام دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)