روسیه می گوید حملات برون مرزی را دفع می کند، حملات هوایی به کیف 3 کشته برجای گذاشت

روسیه می گوید حملات برون مرزی را دفع می کند، حملات هوایی به کیف 3 کشته برجای گذاشت

جنگ اوکراین ده ها هزار کشته برجای گذاشته است.

کیف / مسکو:

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد حملات برون مرزی بیشتری را از اوکراین دفع کرده است در حالی که حملات هوایی این کشور به کیف سه نفر دیگر از جمله یک دختر نه ساله و مادرش را که در پناهگاه حملات هوایی محبوس شده بودند، کشتند.

هر دو طرف در حال تلاش برای تضعیف روحیه و تضعیف ظرفیت نظامی پیش از حمله متقابل اوکراینی که مدت هاست وعده داده شده بود، علیه تهاجم 15 ماهه روسیه، تلاش می کنند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد روسیه در 24 ساعت گذشته 12 حمله موشکی به اهدافی در اوکراین انجام داده است. روسیه در یک پست فیسبوکی اعلام کرد روسیه همچنین 36 حمله هوایی به شهرها و روستاهای اوکراین انجام داده است.

این جنگ ده‌ها هزار نفر را کشته، شهرهای اوکراین را متلاشی کرده و حملات فزاینده‌ای را در خاک روسیه به همراه داشته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه حمله برون مرزی را در نزدیکی شهر شبکینو دفع کرده است و اوکراین را متهم به استفاده از آنچه به گفته خود “تشکیل‌های تروریستی” است، کرده است.

سپاه داوطلب روسیه (RVC)، یک گروه شبه نظامی راست افراطی متشکل از روس‌های قومی که از اوکراین حمایت می‌کند، مدعی شد که در داخل روسیه می‌جنگد.

فاز دوم وعده فرماندهی RVC آغاز شد! در تلگرام با اشاره به تهاجم قبلی در کنار تصاویری از شلیک سلاح جنگنده ها آمده است.

اوکراین دخالت ارتش این کشور در تهاجمات به منطقه مرزی بلگورود روسیه را رد می کند و می گوید که این حملات توسط جنگنده های داوطلب روسی انجام می شود.

فرماندار منطقه بلگورود، ویاچسلاو گلادکوف، گفت که نیروهای مسلح اوکراین بارها شبکینو را با راکت های Grad 122 میلی متری طراحی شده توسط شوروی گلوله باران کردند و یک خوابگاه را به آتش کشیدند و به ساختمان اداری آسیب رساندند.

او گفت که حداقل 9 غیرنظامی زخمی شدند و صدها کودک، زن و سالخورده تخلیه شدند. ویدئوی تایید نشده آتش سوزی در یک ساختمان بزرگ در شبکینو را نشان می دهد.

رویترز نمی تواند به طور مستقل حساب های هر دو طرف را تأیید کند.

مقامات اوکراین اواخر روز پنجشنبه به مردم در بیشتر نقاط این کشور در مورد حملات هوایی احتمالی روسیه هشدار دادند.

پناهگاه حمله هوایی بسته شد

در کیف، اوکراین اعلام کرد که در هجدهمین حمله روسیه به پایتخت از آغاز ماه مه، 10 موشک بالستیک و اسکندر را سرنگون کرده است. اما یک دختر نه ساله، مادرش و یک زن دیگر بر اثر سقوط آوار در نزدیکی پناهگاه حمله هوایی که قصد ورود به آن را داشتند، کشته شدند.

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، در پیام ویدئویی شبانه خود گفت که پناهگاه ها “باید در دسترس باشند. دیگر هرگز نباید شاهد تکرار وضعیت شب گذشته در کیف باشیم…”

هیئت نظارت بر حقوق سازمان ملل در اوکراین با محکوم کردن کشتار کیف، گفت که تنها در ماه مه 6 کودک کشته و 34 نفر زخمی شدند که از زمان تهاجم روسیه، 525 نفر جان باختند.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان یا ارتکاب جنایات جنگی را رد می‌کند، اما نیروهایش شهرهای اوکراین را ویران کرده‌اند و بارها مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند.

دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، مدعی است که بخش هایی از شرق و جنوب اوکراین را در یک «عملیات نظامی ویژه» به منظور «بی هویتی» کردن همسایه خود، محافظت از زبان روسی و دفاع از مرزهای خود در برابر جاه طلبی های تهاجمی غرب، ضمیمه کرده است.

کیف و متحدان غربی آن پوتین را به تاکتیک‌های وحشیانه و تصرف سرزمینی به سبک امپریالیستی در اوکراین متهم می‌کنند، اوکراینی که پیش از فروپاشی آن در سال 1991 توسط روسیه در درون اتحاد جماهیر شوروی تسلط داشت.

دنیای دادگاه های زلنسکی

زلنسکی روز پنجشنبه گفت که از متحدان شرکت کننده در نشست اروپایی در مولداوی در مورد مسئله تامین جت های جنگنده به کیف برای کمک به عقب راندن نیروهای روسی حمایت قوی دریافت کرده است. وی جزئیاتی ارائه نکرد.

زلنسکی بر اوکراین فشار می‌آورد تا بخشی از ائتلاف نظامی ناتو باشد – اما اعضا در مورد سرعت این اتفاق اختلاف دارند. دولت‌های غربی نسبت به هر اقدامی که ممکن است اتحاد را به جنگ با روسیه نزدیک‌تر کند، محتاط هستند.

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی گفت: «زمان آن فرا رسیده است که ما واقعاً بنشینیم و پاسخی کاملاً مشخص پیدا کنیم.

زلنسکی گفت که کیف هنوز تاریخی برای نشست پیشنهادی صلح تعیین نکرده است، زیرا در تلاش است تا آنجا که ممکن است کشورها را به میز مذاکره بیاورد. اوکراین می گوید تنها خروج کامل روسیه به جنگ پایان می دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که کشورهای عضو آن هنوز جزئیاتی را درباره چگونگی تضمین امنیت اوکراین در آینده بررسی نکرده اند.

او در اسلو گفت: «وقتی جنگ به پایان می‌رسد، باید اطمینان حاصل کنیم که چارچوبی در اختیار داریم تا اطمینان حاصل کنیم که این یک توقف در اقدامات روسیه علیه اوکراین نیست.» ما باید دور باطل تجاوز به اوکراین را متوقف کنیم.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)