یک نماینده کنگره آمریکا به اتهامات فدرال دستگیر شد – RT World News

جورج سانتوس قبلاً با درخواست استعفا مواجه شده بود، زیرا ادعا می شد که او بارها در مسیر مبارزات انتخاباتی دروغ گفته است.

وزارت دادگستری ایالات متحده تایید کرده است که جورج سانتوس، نماینده جمهوری خواه کنگره که رسوایی زده است، به دلیل طیف وسیعی از اتهامات فدرال از جمله کلاهبرداری، پولشویی و سرقت دارایی های عمومی در نیویورک دستگیر شده است.

یک کیفرخواست 13 نفره که روز چهارشنبه منتشر شد، ادعا می کند که سانتوس «اختلاس کمک‌های حامیان، با تقلب دریافت مزایای بیکاری، و دروغ‌پردازی در افشای اطلاعات به مجلس نمایندگان» بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت وزارت دادگستری در روز چهارشنبه.

سانتوس به آن تکیه کرد “بی صداقتی و فریب مکرر برای صعود به سالن های کنگره و ثروتمند شدن خود” بریون پیس، دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک در این بیانیه گفت. او از کمک های سیاسی برای بستن جیب هایش استفاده کرد [and] به‌طور غیرقانونی برای دریافت مزایای بیکاری که باید به نیویورکی‌هایی که شغل خود را به دلیل همه‌گیری از دست داده بودند، تعلق می‌گرفت.» صلح اضافه شد.

در میان اتهامات، کیفرخواست ادعا می کند که سانتوس به این بهانه واهی که کمک های مالی برای حمایت از مبارزات انتخاباتی او در سال گذشته هزینه می شود، از هواداران کلاهبرداری کرده است. با این حال، می گوید که این وجوه در عوض به سمت او سرازیر شده است “هزینه های شخصی، از جمله لباس های لوکس طراحان و پرداخت کارت اعتباری.”


یک نماینده کنگره آمریکا که رسوایی به بار آورده است، متهم به طراحی طرح کلاهبرداری است

دفتر کنگره یا مشاور حقوقی سانتوس هنوز به طور رسمی در مورد دستگیری وی اظهار نظر نکرده اند. انتظار می رود او اواخر روز چهارشنبه در دادگاه فدرال نیویورک حاضر شود. هنوز مشخص نیست که آیا او ملزم به ثبت دادخواست خواهد بود یا در تاریخ بعدی دادگاه این کار را انجام خواهد داد.

دستگیری نماینده جمهوری خواه کنگره از نیویورک جدیدترین نقص در کارنامه سیاسی سانتوس است. پس از انتخاب وی به عنوان نماینده بخش عمدتاً ثروتمند لانگ آیلند نیویورک در سال 2022، در گزارش نیویورک تایمز و سایر نشریات فاش شد که سانتوس عناصر بسیاری از پیشینه خود را ساخته است.

سانتوس به دروغ اظهار داشت که از دانشگاه نیویورک مدرک گرفته است، در حالی که ادعاهایی مبنی بر کار او در گلدمن ساکس و سیتی گروپ نیز ثابت شد که صحت ندارد. او همچنین جعل کرد که تبار یهودی دارد و به دروغ گفت که پدربزرگ و مادربزرگش از آزار و اذیت نازی ها در طول جنگ جهانی دوم فرار کرده اند. این سیاستمدار که گفته است همجنسگرا است، همچنین فاش نکرد که چندین سال با یک زن ازدواج کرده است که در سال 2019 به پایان رسید.

سانتوس اعتراف کرد که درباره بخش‌های گسترده‌ای از تاریخچه شخصی و حرفه‌ای خود دروغ گفته است، اگرچه قبلاً ادعاهای مربوط به تخلفات جنایی را رد کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: