دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا می گوید که می داند چگونه “فورا” درگیری اوکراین را متوقف کند – RT World News

جوزپ بورل پیش‌بینی کرده است که کی‌یف باید در چند روز به محض اینکه غرب تحویل سلاح به آن را متوقف کند، تسلیم شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در شبکه تلویزیونی اسپانیایی La Sexta اذعان کرد که درگیری بین مسکو و کیف که بیش از یک سال طول کشیده است، می تواند تنها در چند مورد پایان یابد. او مدعی شد که همه چیز به تدارکات نظامی غرب به کیف بستگی دارد.

“من می دانم چگونه جنگ را فوراً پایان دهم.” بورل در برنامه ال اینترمدیو La Sexta گفت. کمک نظامی به اوکراین و اوکراین را متوقف کنید [will] باید چند روز دیگر تسلیم شوند همین است، جنگ تمام شده است.» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با صدای بلند فرض کرد.

بورل سپس گفت که این نتیجه ای نیست که اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی دوست دارند ببینند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه مدعی شد که پایان فوری درگیری با چنین شرایطی باعث می شود اوکراین “مشغول” و تبدیل به یک کشور دست نشانده به این معنا که “از آزادی های خود محروم است.”

“آیا ما می خواهیم جنگ اینگونه تمام شود؟” او با لفاظی پرسید. بورل سپس ادامه خصومت ها را مسکو مقصر دانست و گفت که روسیه بارها تاکید کرده است که تا رسیدن به تمام اهداف کمپین نظامی خود در اوکراین متوقف نخواهد شد. وی همچنین از تلاش‌های صلح چین و برزیل انتقاد کرد و مدعی شد که این تلاش‌ها از واقعیت جدا هستند.


سازمان ملل در مورد کمک چین به پایان دادن به درگیری اوکراین تردید دارد

هرکسی که می‌گوید صلح می‌خواهد باید بگوید… من می‌خواهم روسیه از اوکراین خارج شود.» رئیس سیاست خارجی بروکسل این اظهارات را مطرح کرد و افزود که او درک کمی برای کسی که غیر از این فکر می کند ندارد. “آنهایی که می گویند: “من صلح می خواهم و بهترین چیز برای رسیدن به آن این است که اروپایی ها از کمک به اوکراین دست بردارند.” او گفت.

کی یف به سرعت به سخنان بورل واکنش نشان داد و او را به داشتن این موضوع متهم کرد “تاکید اشتباه” در سخنرانی خود لغو کمک های نظامی غرب “مطمئناً نمی توان بلافاصله به درگیری پایان داد.” میخائیل پودولیاک، دستیار رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در توییتر خود نوشت. این فقط به تشدید بیشتر منجر می شود زیرا خصومت ها به آن سرایت می کنند “سرزمین های دیگر” او بدون اشاره به بیانیه خود مدعی شد.


کرملین از تماس با کیف برای پایان دادن به درگیری ها حمایت می کند

سخنان بورل کمتر از یک روز پس از آن بیان شد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نسبت به تلاش‌های صلح برزیل و چین ابراز تردید کرد. هر گونه تلاش میانجیگری در حال حاضر بیهوده خواهد بود زیرا هر دو طرف درگیر درگیری هستند “کاملا درگیر” در جنگ جاری، او روز سه شنبه به ال پاییس اسپانیا گفت.

کرملین در اواخر آوریل گفت که از تلاش‌های بین‌المللی با هدف یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای مناقشه حمایت می‌کند، اما همچنان معتقد است که اهدافش در درگیری باید محقق شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیاز به حفاظت از مردم دونباس و همچنین عدم اجرای توافقنامه صلح مینسک 2014-2015 توسط کی یف را از دلایل آغاز عملیات روسیه علیه نیروهای اوکراینی در فوریه 2022 ذکر کرد. او همچنین گفت که روسیه به دنبال این است. غیرنظامی کردن و “دعنای زدایی” اوکراین

مسکو همچنین کیف را متهم کرده است که هرگونه گفتگوی احتمالی را بی‌معنا جلوه می‌دهد، زیرا اوکراین از روسیه می‌خواهد تمام مناطقی را که پس از همه‌پرسی، از جمله آخرین رفراندوم در پاییز 2022، به آن ملحق شده است، تسلیم کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: