یک مقام آمریکایی می گوید که پیش شرط های چین برای گفتگو قابل قبول نیست

یک مقام آمریکایی می گوید که پیش شرط های چین برای گفتگو قابل قبول نیست

این مقام آمریکایی در مورد تلاش های چین برای صلح گفت که انتظارات کمی دارد. (نمایندگی)

واشنگتن:

به گزارش صدای آمریکا (VOA) یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که پیش شرط های تعیین شده از سوی پکن برای پیگیری ارتباط با این کشور قابل قبول نیست.

همانطور که اقتصاد چین در حال فشرده شدن است، تلاش آن برای ظهور به عنوان یک ابرقدرت جهانی در پشت آتش است. به گزارش خبرهوب، اهداف غیرواقع بینانه چین به چشم انداز رشد اقتصادی این کشور لطمه می زند و این کشور از هدف رشد اقتصادی سالانه خود عقب نشینی کرده است که منجر به کاهش هزینه های مصرف کننده، تولید و تجارت می شود.

در سال 2022، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی خود را بیش از 5 درصد تعیین کرده است و دستاورد ادعا شده حدود 3 درصد بوده است.

درک شولت، مقام ارشد وزارت امور خارجه ایالات متحده در مصاحبه ای به صدای آمریکا گفت که در مورد چین و اوکراین پیش از کنفرانس سران جهانی در اواسط ژوئن، زمانی که سفرای ایالات متحده برای مشورت به واشنگتن سفر خواهند کرد، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد چین مایل است از نفوذ خود بر روسیه برای پایان دادن به درگیری در اوکراین استفاده کند.

این مقام آمریکایی در مورد ارائه جنگنده‌های F-16 به اوکراین برای جنگ زده‌ها گفت که واشنگتن در حال حاضر در حال بررسی جزئیات است.

همکاران پنتاگون ما در حال همکاری نزدیک با وزارتخانه های دفاع در اروپا و سراسر جهان برای بحث در مورد آینده F-16 هستند. به گزارش صدای آمریکا، او گفت که باید با آموزش شروع شود، زیرا این هواپیماهایی هستند که کار کردن با آنها آسان نیست.

این مقام آمریکایی افزود: “ما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم که چه کسی واقعاً این هواپیماها را تهیه می کند. ما هیچ تصمیمی در این مورد برای خودمان نگرفته ایم.”

درک شولت، مسئول وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تلاش های چین برای صلح گفت که او انتظارات کمی دارد.

روسیه و چین روابط نزدیکی دارند. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، همتای روس او ظاهراً در موارد زیادی با یکدیگر ملاقات کرده اند.

ما از دوستان چینی خود می خواهیم که از هر نفوذی که بر روسیه دارند استفاده کنند تا پوتین این جنگ را متوقف کند. درک شولت روز سه‌شنبه هفته جاری در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا گفت: «حتی اگر آنها مایل به استفاده از نفوذ بودند، می‌توان نظر پوتین را تغییر داد.

به گزارش صدای آمریکا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و وانگ یی، دیپلمات ارشد چین با یکدیگر دیدار و درباره روابط دو کشور گفتگو کردند.

در زمان کنونی، تعامل ایالات متحده با تایوان، چین را از جهات مختلفی عصبانی کرده است. چین بارها نارضایتی خود را از جانبداری آمریکا از تایوان در بحبوحه تهاجمات چین ابراز کرده است.

اولویت اصلی رهبران گروه 7 این بار در جریان اجلاس هیروشیما بحث در مورد چین بود که به طور فزاینده ای به عنوان یک “چالش استراتژیک” برای منطقه و فراتر از آن تلقی می شود.

تنش ها بین چین و تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره در آگوست سال گذشته تشدید شد. چین به سفر پلوسی به تایوان که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند، اعتراض کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)