کره شمالی پس از دستگیری والدینش با کتاب مقدس، یک کودک 2 ساله را مادام العمر به زندان انداخت

کره شمالی پس از دستگیری والدینش با کتاب مقدس، یک کودک 2 ساله را مادام العمر به زندان انداخت

آمریکا و کره شمالی روابط دیپلماتیک ندارند.

دهلی نو:

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا نشان می دهد مسیحیان کره شمالی که با کتاب مقدس گرفتار می شوند با مجازات اعدام روبرو می شوند و خانواده های آنها از جمله کودکان به حبس ابد محکوم می شوند.

گزارش بین المللی آزادی مذهبی وزارت امور خارجه برای سال 2022 تخمین می زند که 70000 مسیحی در کره شمالی به همراه افرادی از سایر ادیان زندانی هستند. این گزارش ادعا می‌کند که در میان تعداد زیادی که به زندان فرستاده شده‌اند، یک کودک دو ساله نیز وجود دارد که بنا به گزارش‌ها، پس از اینکه والدینش کتاب مقدسی در اختیار داشتند به حبس ابد محکوم شد.

این خانواده به دلیل اعمال مذهبی و داشتن کتاب مقدس دستگیر شدند. تمام خانواده، از جمله یک کودک دو ساله، در سال 2009 به ابد در یک اردوگاه زندان سیاسی محکوم شدند. مسیحیان که در این اردوگاه ها زندانی شده اند، شرایط وخیم و انواع مختلف بدرفتاری فیزیکی را توصیف کرده اند. در این گزارش آمده است که وزارت امنیت دولتی مسئول 90 درصد موارد نقض مستند حقوق بشر علیه پیروان شامانی و مسیحیان است.

وزارت امور خارجه با استناد به گزارش کره فیوچر، یک سازمان غیرانتفاعی “که برای تسریع عدالت و حمایت از پاسخگویی” در کره شمالی تلاش می کند، می گوید دولت کره شمالی افرادی را که درگیر اعمال مذهبی هستند، دارای اقلام مذهبی هستند، و با مذهبی ها تماس دارند، تحت تعقیب قرار می دهد. افراد یا اعتقادات مذهبی مشترک افرادی که تحت آزار و شکنجه قرار می گیرند ممکن است دستگیر، بازداشت، مجبور به کار، شکنجه، محرومیت از محاکمه عادلانه، اخراج، محرومیت از حق زندگی یا خشونت جنسی شوند.

در دسامبر 2021، Korea Future گزارشی را منتشر کرد که در آن سوء استفاده از آزادی مذهبی علیه زنان در کره شمالی مستند شد. این گزارش بر اساس مصاحبه با 151 زن مسیحی است که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند. این گزارش نشان می دهد که رایج ترین اشکال سوء استفاده، بازداشت خودسرانه، شکنجه، اخراج، کار اجباری و خشونت جنسی است.

بسیاری از افرادی که از کره شمالی گریخته بودند، کتاب های درسی را توصیف کردند که شامل بخش هایی درباره مبلغان مسیحی بود. کتاب‌های درسی تعدادی از «اعمال شیطانی» را که گفته می‌شود مبلغان مرتکب شده‌اند، فهرست کرده‌اند، «از جمله تجاوز جنسی، مکیدن خون، برداشت اعضای بدن، قتل، و جاسوسی». یکی از فراریان به کره فیوچر گفت که دولت همچنین رمان های گرافیکی منتشر کرده است که مسیحیان را به تصویر می کشد که کودکان را به کلیساها می کشانند و سپس آنها را به زیرزمین می برند تا خونشان را بکشند.

آمریکا و کره شمالی روابط دیپلماتیک ندارند. در ماه دسامبر، ایالات متحده در حمایت از قطعنامه سازمان ملل متحد که “نقض طولانی مدت و مداوم، سیستماتیک، گسترده و فاحش حقوق بشر” توسط کره شمالی را محکوم می کرد، به کشورهای دیگر پیوست.

این قطعنامه همچنین «نگرانی بسیار جدی» را در مورد سوء استفاده‌ها از جمله «در برخی موارد اعدام‌های اجمالی افرادی که از آزادی عقیده، بیان، مذهب یا عقیده خود استفاده می‌کنند» ابراز می‌کند.