یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا که واکسینه نشده را از فضاهای داخلی ممنوع می کند – RT World News

نخست وزیر یونان اعلام کرد که به زودی ساکنان واکسینه نشده را از ورود به فضاهای عمومی منع می کند و ادعا می کند که شیوع کووید در حال حاضر عمدتاً توسط کسانی ایجاد می شود که این واکسن را دریافت نکرده اند.

نخست وزیر کیریاکوس میتسوتاکیس روز پنجشنبه گفت: از هفته آینده، ورود افراد واکسینه نشده به رستوران ها، کافه ها، تئاترها، کافه ها، سالن های ورزشی و موزه ها، از جمله سایر اماکن عمومی سرپوشیده ممنوع خواهد شد و گفت که تست منفی کووید-19 دیگر پذیرفته نخواهد شد. به عنوان جایگزینی برای اثبات واکسیناسیون

“این در واقع یک بیماری همه گیر از افراد واکسینه نشده است.” وی هنگام اعلام این اقدام در یک سخنرانی تلویزیونی گفت یونان عزادار ضررهای غیرضروری است، زیرا به سادگی نرخ واکسیناسیون سایر کشورهای اروپایی را ندارد.

قوانین جدید قرار است از روز دوشنبه اجرایی شود و یونانیان را ملزم می کند که گواهی واکسن را به مشاغل و سایر موسسات سرپوشیده ارائه دهند تا اجازه ورود به آن را داشته باشند. با این حال، افرادی که در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند استثنایی نادر هستند، زیرا از آنها فقط برای ورود به کلیسا یا مکان عبادت دیگر خواسته می‌شود که یک آزمایش منفی ارائه دهند.

ادامه مطلب


اتریش نیز ممکن است واکسینه شده را مسدود کند

در تلاش برای تشویق واکسیناسیون تقویتی در میان سالمندان – جمعیتی که در برابر کووید-19 بسیار آسیب پذیرتر هستند – شهروندان بالای 60 سال مجبور خواهند شد گواهینامه خود را پس از یک دوره هفت ماهه تمدید کنند.

به گزارش رویترز، در حالی که مقامات امیدوار بودند تا پاییز به رقم کامل واکسیناسیون 70 درصدی برای جمعیت 11 میلیونی یونان برسند، این رقم در حال حاضر حدود 62 درصد است. از آنجایی که تعداد موارد هفتگی آن همچنان به بالاترین حد خود ادامه می‌دهد، این کشور 7317 مورد ابتلای جدید به کووید-19 و 63 مورد مرگ و میر را در روز پنجشنبه گزارش داد، که از زمان شروع همه‌گیری در اواخر سال 2019، مجموع موارد ابتلا به بیش از 860000 مورد و حدود 17000 تلفات را افزایش داد.

محدودیت‌های جدید در یونان منعکس‌کننده سیاست‌های مشابهی است که در سایر نقاط اروپا اجرا می‌شود، با اتریش، آلمان، ایتالیا، فرانسه، جمهوری چک و اسلواکی که هر کدام محدودیت‌هایی را برای زندگی عمومی برای افراد واکسینه نشده اعمال می‌کنند. اگرچه دولت اتریش اخیراً قرنطینه کاملی را برای میلیون‌ها نفر از ساکنانی که این تیراندازی دریافت نکرده‌اند اعمال کرده است، برخی از مقامات این کشور برای سیاست‌های سخت‌تر از جمله دستور ملی در خانه ماندن برای افراد ضربه خورده و غیرضربه‌خورده به طور یکسان فشار می‌آورند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید