توکیو با ورود کشتی های چینی به آب های ژاپن، نگرانی های خود را به پکن منتقل می کند

توکیو با ورود کشتی های چینی به آب های ژاپن، نگرانی های خود را به پکن منتقل می کند

اخیراً چین فعالیت های دریایی در دریای چین جنوبی را افزایش داده است. (نمایندگی)

توکیو:

ژاپن نگرانی های خود را پس از آن که یک کشتی نیروی دریایی چین در اوایل این هفته در آب های ژاپن در نزدیکی استان کاگوشیما در جنوب غربی این کشور حرکت کرد، به پکن منتقل کرد.

به گزارش کیودو نیوز، به نقل از این وزارتخانه، کشتی بررسی چینی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در حال حرکت در منطقه به اصطلاح مجاور خارج از آب های سرزمینی ژاپن مشاهده شد.

یک هواپیمای گشتی نیروی دریایی دفاع از خود کشتی را که از منطقه همجوار جنوب جزیره یاکوشیما به سمت آب های ژاپن در حرکت بود، حوالی ساعت 8:40 بعد از ظهر چهارشنبه مشاهده کرد.

به گزارش کیودو نیوز، مقامات آگاه به این موضوع گفتند که دولت ژاپن نگرانی های خود را در مورد اقدام کشتی از طریق کانال های دیپلماتیک به چین منتقل کرده است.

اخیراً چین فعالیت های دریایی در دریای چین جنوبی را افزایش داده است.

روز جمعه، چهار کشتی گارد ساحلی چین نیز وارد آب های ژاپن در اطراف سنکاکوس شدند که اولین تهاجم به این منطقه از 20 اکتبر بود.

دولت ژاپن اقدام چین را “نقض قوانین بین المللی” نامید. این واقعاً مایه تاسف است و ما نمی توانیم آن را بپذیریم.

هیروکازو ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت که ژاپن اعتراض خود را به چین تسلیم کرده است، زیرا این جزایر “بدون شک از لحاظ تاریخی و بر اساس قوانین بین المللی قلمرو ذاتی کشور ما هستند.”

چین مدعی حاکمیت تقریباً بر کل دریای چین جنوبی است و ادعاهای ارضی با برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان دارد.

به گزارش ژاپن تایمز، در همین حال، ارتش چین از آخرین عملیات به‌عنوان آخرین مدرک برای «نظامی‌سازی دریای چین جنوبی» توسط ایالات متحده انتقاد کرد و افزود که کشتی را ردیابی کرده و به آن هشدار داده است.

چین در 1 سپتامبر قانون اصلاح شده ای را اجرا کرد که به آژانس ایمنی دریایی این کشور، که متعلق به وزارت حمل و نقل است، اجازه می دهد تا به کشتی های خارجی دستور دهد در صورتی که حضور آنها را تهدیدی امنیتی بداند، آنچه را که پکن ادعا می کند به عنوان آب های سرزمینی خود است، ترک کنند.