شرکت امارات 74 میلیارد علیه بانک دولتی پاکستان شکایت کرد

شرکت امارات 74 میلیارد شکایت علیه بانک مرکزی پاکستان: گزارش

Energy Global International FZE علیه بانک مرکزی پاکستان شکایت کرد. (نمایندگی)

اسلام آباد:

رسانه های محلی گزارش دادند که یک شرکت تجاری و سرمایه گذاری مستقر در امارات متحده عربی شکایتی به ارزش حدود 74 میلیارد روپیه علیه بانک دولتی پاکستان (SBP) و یک بانک خصوصی تنظیم کرده است.

به گزارش اکسپرس تریبون، انرژی گلوبال اینترنشنال FZE در دسامبر 2012 علیه بانک مرکزی به دلیل اقدام “غیر قانونی” مسدود کردن حساب های بانکی و تبدیل غیرقانونی حساب ارزی به حساب روپیه شکایت کرد.

به گزارش اکسپرس تریبون، طبق درخواست دادگاه، یک بانک تجاری خصوصی نیز به دلیل عدم آزادسازی وجوه در دادگاه عالی سند (SHC) طرف دعوا شده است.

به نوشته این نشریه، SHC نمایندگان SBP و بانک اسلامی را احضار کرده است تا در تاریخ 24 بهمن ماه سال آینده برای پاسخگویی به مطالبه خسارت در دادگاه حضور یابند.

در دسامبر 2012، بانک مرکزی حساب های این شرکت را مسدود کرد – شش ماه قبل از اعمال تحریم های ایالات متحده علیه این شرکت و با وجود این واقعیت که قوانین پاکستان تحریم های ایالات متحده را نمی پذیرد.

در پرونده دادگاه آمده است: “اقدام SBP مغایر با معاهده سرمایه گذاری دوجانبه و بخشنامه های صادر شده برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی بود.” قبل از مسدود کردن حساب‌های بانکی، هیچ‌وقت از این شرکت مطلع نشد.

انرژی گلوبال از دادگاه خواسته است تا اقدام بانک مرکزی مبنی بر مسدود کردن حساب‌های بانکی و تبدیل آن‌ها به روپیه را غیرقانونی اعلام کند. همچنین درخواست کرده است که حساب‌های بانکی را مسدود کرده و مانده موجودی را آزاد کند.

انرژی گلوبال همچنین در دسامبر سال گذشته و بار دیگر در ژانویه سال جاری به فرماندار SBP نامه نوشت و از او خواست تا مداخله کند تا به شرکت اجازه دهد از پول خود استفاده کند و سود حاصل از وجوه از ماه می 2015 را به حساب بانکی خود منتقل کند. روزنامه