یکی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین ازدواج همجنس گرایان را قانونی می کند – RT World News

شیلی پس از تصویب لایحه ای که چهار سال پیش توسط پارلمان این کشور ارائه شد، به آخرین کشوری تبدیل شد که به زوج های دگرباش جنسی اجازه ازدواج و فرزندخواندگی داد.

لایحه ازدواج همجنس گرایان در سال 2017 توسط پارلمان تصویب شد، جایی که تا روز سه شنبه که توسط هر دو مجلس کنگره ملی، مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد، رو به پایان بود.

این اقدام پس از آرژانتین، برزیل، کلمبیا، اروگوئه، اکوادور و کاستاریکا، شیلی را به هفتمین کشور آمریکای لاتین تبدیل می کند که ازدواج همجنس گرایان را در سراسر کشور قانونی می کند. ازدواج همجنس گرایان نیز در چندین ایالت مکزیک به رسمیت شناخته شده است.

ادامه مطلب


آیا یک طراح وب مسیحی متعهد باید طبق قانون مجبور به ایجاد آثاری برای ترویج ازدواج همجنس گرا شود؟

لا موندا، کاخ ریاست جمهوری در سانتیاگو، پایتخت شیلی، با رنگ های رنگین کمانی که نماد مبارزه برای حقوق دگرباشان جنسی است، روشن شد.

رئیس جمهور شیلی، سباستین پینرا، قول داد که در نهایت این لایحه را در اوایل سال جاری تصویب کند. من فکر می کنم زمان ازدواج برابر در کشور ما فرا رسیده است. پینرا در ژوئن گفت. به این ترتیب، همه افراد بدون تمایز بر اساس گرایش جنسی، قادر خواهند بود با تمام حفاظت و کرامتی که نیاز دارند و سزاوار آن هستند زندگی کنند، دوست داشته باشند و خانواده تشکیل دهند.»

رونالدو خیمنز، یکی از بنیانگذاران جنبش ادغام و آزادی همجنسگرایان، یک گروه شیلیایی حقوق دگرباشان جنسی، رای روز سه شنبه را ستایش کرد.“این نشانه قدرتمندی از تغییر فرهنگی است که ما بیش از 30 سال در جامعه ای عمیقا محافظه کار بر آن فشار می آوریم.” خیمنز به روزنامه La Razon گفت.

برخی از سیاستمداران محافظه کار از تصویب این لایحه انتقاد کردند. لئونیداس رومرو، یک نماینده از حزب تجدید ملی، استدلال کرد که اتحادیه های مدنی قبلاً به افراد دگرباش جنسی اجازه می دادند که دارایی و سایر دارایی ها را از شرکای خود به ارث ببرند. ازدواج برای من بین زن و مرد است و هدف اصلی آن آوردن فرزند به دنیاست. او در جریان یک مناظره در تلویزیون شیلی گفت.