اولاف شولز، وزیر دارایی سابق آلمان، به عنوان صدراعظم بعدی آلمان انتخاب شد – RT World News

سلطنت 16 ساله آنگلا مرکل با روی کار آمدن صدراعظم جدید – سوسیال دموکرات اولاف شولز – به پایان رسید. وزیر دارایی سابق در جدیدترین دولت مرکل روز چهارشنبه به طور رسمی توسط نمایندگان مجلس انتخاب شد.

صدراعظم جدید 395 رای برای نامزدی خود کسب کرد. شولز به حمایت حداقل 369 قانونگذار – اکثریت مطلق – از 736 نماینده پارلمان بوندستاگ نیاز داشت. ائتلاف دولتی سه حزبی که او رهبری می کند، 416 کرسی در مجلس سفلی پارلمان آلمان را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب


سرانجام توافقنامه ائتلاف دولتی جدید آلمان امضا شد

انتخاب او نقطه عطفی بزرگ در چشم‌انداز سیاسی آلمان پس از 16 سال حکومت بی‌وقفه برای بلوک محافظه‌کار مرکل است که سوسیال دموکرات‌ها یا دموکرات‌های آزاد در چهار دوره صدراعظمی او به آن پیوستند.

شولز چهارمین رهبر سوسیال دموکرات دولت در تاریخ پس از جنگ این کشور است. حزب او پس از انتخابات سپتامبر به عنوان قوی ترین نیرو در بوندستاگ ظاهر شد، که در آن به پیروزی اندکی بر اتحادیه دموکرات مسیحی مرکل (CDU) دست یافت – که این بار توسط جانشین او، آرمین لاشت، رهبری می شد.

شولز 63 ساله یک سیاستمدار کهنه کار است. بین سال‌های 2011 تا 2018، او به عنوان شهردار هامبورگ – دومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین – که مانند برلین، یک ایالت فدرال جداگانه است، خدمت کرد. او بین سال‌های 2009 تا 2019 معاون حزب سوسیال دموکرات (SPD) بود. او همچنین از مارس 2018 به عنوان وزیر دارایی و معاون صدراعظم در دولت چهارم مرکل فعالیت می کرد.