«یخچال روز رستاخیز» به‌اندازه فلوریدا با سرعتی نگران‌کننده در حال ذوب شدن است – اخبار RT World

گروهی از دانشمندان هشدار داده‌اند که یک یخچال بزرگ در قطب جنوب که برای افزایش سطح آب‌های جهانی حیاتی است، می‌تواند تا پنج سال آینده قفسه یخی خود را از دست بدهد.

یخچال Thwaites در غرب قطب جنوب گاهی اوقات یخچال روز رستاخیز نامیده می شود زیرا پتانسیل زیادی دارد که پس از ذوب شدن سطح دریاها را بالا ببرد. طبق گزارش CBS News، این یخچال حدود 74000 مایل مربع مساحت دارد که تقریباً به اندازه فلوریدا است.

ادامه مطلب


آژانس هواشناسی سازمان ملل رکورد جدید دمای 18.3 درجه سانتیگراد در قطب جنوب را تأیید کرد و می گوید که

تیمی از دانشمندان آمریکایی در نشست اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در این هفته گزارش دادند که شکاف های جدیدی در قفسه یخی شرقی که یک سوم یخچال را پشتیبانی می کند، در حال شکل گیری است. قفسه، که “به عنوان یک سد عمل می کند تا جریان یخ را از قاره به اقیانوس کند کند.” به نظر می رسد “از دست دادن کنترل خود” محققان با استناد به تصاویر ماهواره ای گفتند به دلیل نفوذ آب گرم زیر یخچال طبیعی.

“اگر این قفسه یخی شناور از هم جدا شود، یخچال Thwaites شتاب خواهد گرفت و سهم آن در افزایش سطح دریا تا 25٪ افزایش می یابد.” دانشمندان نوشتند و افزودند که این قفسه می تواند در آن شکسته شود “در حد پنج سال.”

طبق این مطالعه، یکی از سریع‌ترین یخچال‌های طبیعی در قطب جنوب که در حال ذوب شدن هستند، به میزان 4 درصد از افزایش سالانه سطح آب دریاها در جهان امروز کمک می‌کند، در حالی که شکاف‌ها با سرعتی تا 2 کیلومتر (1.2) در بخش مرکزی قفسه یخی گسترش می‌یابند. مایل) در سال.

احتمالاً در کمتر از یک دهه آینده، تغییرات چشمگیری در جلوی یخچال ایجاد خواهد شد. هم مطالعات منتشر شده و هم منتشرنشده به این سمت اشاره دارد.» پروفسور زمین شناسی تد اسکامبوس، هماهنگ کننده ارشد ایالات متحده برای همکاری بین المللی یخچال های طبیعی Thwaites، روز سه شنبه به بی بی سی گفت.