واکسن کووید جانسون و جانسون می تواند به عنوان تقویت کننده استفاده شود: سازمان پزشکی اتحادیه اروپا

واکسن کووید جانسون و جانسون می تواند به عنوان تقویت کننده استفاده شود: سازمان پزشکی اتحادیه اروپا

جانسون اند جانسون سومین واکسن پس از Pfizer/BioNTech و Moderna است که برای تزریقات تقویت کننده تایید شده است.

لاهه:

آژانس دارویی اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که واکسن کووید جانسون و جانسون را می توان به عنوان یک تزریق تقویت کننده دو ماه پس از تجویز اولین دوز یا پس از دریافت سایر واکسن های mRNA استفاده کرد.

این ناظر در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته داروهای انسانی EMA (CHMP) به این نتیجه رسیده است که دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 Janssen ممکن است حداقل دو ماه پس از اولین دوز در افراد بالای 18 سال در نظر گرفته شود. نام تجاری

این سومین واکسنی پس از Pfizer/BioNTech و Moderna است که آژانس مستقر در آمستردام آن را برای تقویت کننده بزرگسالان تایید کرده است.

وی افزود: “دوز تقویت کننده با واکسن کووید-19 یانسن ممکن است پس از دو دوز از یکی از واکسن های mRNA مجاز در اتحادیه اروپا داده شود.”

این شرکت گفت که از نزدیک عوارض جانبی احتمالی را که در حال حاضر گزارش نشده است، زیر نظر دارد.

خطر ترومبوز در ترکیب با ترومبوسیتوپنی (TTS) یا سایر عوارض جانبی بسیار نادر پس از تقویت کننده مشخص نیست و به دقت تحت نظر است.

برخی از دولت‌ها از شهروندان می‌خواهند که واکسن‌های تقویت‌کننده دریافت کنند، زیرا موارد کووید در سراسر جهان دوباره در حال افزایش است، از جمله در چندین کشور اروپایی که با موج‌های تازه مبارزه می‌کنند.

دانشمندان گفته اند که به نظر می رسد واکسن های تقویت کننده از افراد در برابر نوع بسیار جهش یافته Omicron که ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد، محافظت می کند، که تحقیقات اولیه نشان می دهد ممکن است مسری تر باشد.

EMA تاکنون چهار واکسن را برای بزرگسالان در اتحادیه اروپا تایید کرده است: واکسن‌های RNA پیام‌رسان Pfizer/BioNTech و Moderna، همراه با واکسن‌های ناقل ویروسی از AstraZeneca و Johnson & Johnson.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)