شکار موش جزیره به شکست 9 میلیون دلاری تبدیل شد – اخبار RT World

تلاش چند میلیون دلاری برای از بین بردن موش ها از جزیره گوف اقیانوس اطلس جنوبی به خاطر پرندگان دریایی در حال انقراض با شکست مواجه شد و حافظان محیط زیست جزیره “ویران” شدند.

این جزیره دورافتاده و خالی از سکنه، که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، برای مدت طولانی به طور طبیعی عاری از شکارچیان بود، بنابراین به عنوان پناهگاهی برای میلیون ها پرنده دریایی عمل می کرد. اما پس از اینکه موش ها به طور تصادفی در قرن نوزدهم به جزیره معرفی شدند، احتمالاً توسط ملوانان، این جزیره به عنوان یک مکان ایده آل برای لانه سازی پرندگان متوقف شد. جوندگان شروع به خوردن جوجه ها کردند و وجود برخی گونه ها از جمله آلباتروس تریستان که اکنون به شدت در معرض خطر انقراض است و پریون مک گیلیورای در معرض خطر انقراض قرار گرفتند.

وضعیت به سرعت رو به وخامت باعث راه‌اندازی پروژه ریشه‌کنی موش‌ها در مقیاس بزرگ و از لحاظ لجستیکی پیچیده با هزینه تخمینی 9.1 میلیون دلار، از جمله 5 میلیون دلار کمک مالی شد.


تهاجم ناگهانی وزغ انسان ها و حیوانات خانگی را تهدید می کند

Project-eliminate-mice-south-Atlantic-island-fails.htmlدر تابستان امسال، هلیکوپترها جونده کشی را در سراسر جزیره پخش کردند و پرندگان خشکی به طور موقت تحت مراقبت متخصصان قرار گرفتند. این عملیات با نام تجاری “یکی از جاه طلبانه ترین برنامه های بازسازی جزیره که تاکنون انجام شده است“، تا روز سه شنبه موفق تلقی می شد. در 14 دسامبر، تیم بازسازی جزیره گوف اعلام کرد که “با ناراحتی گزارش می‌دهم که پس از تلاش برای ریشه‌کن کردن موش در اوایل سال جاری، یک موش از طریق تجهیزات نظارتی در جزیره مشاهده شد.

حافظان محیط زیست اعتراف می کنند که آنها “عمیقا از این خبر ناراحت استزیرا حذف هر موش از جزیره ضروری بودبرای جلوگیری از تلف شدن بیش از دو میلیون جوجه و تخم مرغ دریایی در سالو برای محافظت از گونه های در معرض خطر انقراض. آنها خاطرنشان می کنند که اگرچه تنها یک موش تاکنون دیده شده است، تجربه آنها به آنها می گوید:که بعید است تنها باشد.

تیم بازسازی جزیره گوف به نظارت بر جزیره و ارزیابی وضعیت ادامه خواهد داد.