یادآوری «هر روز مهم است» آنگلا مرکل و فشار برای مهار بیشتر کووید

یادآوری «هر روز مهم است» آنگلا مرکل و فشار برای مهار بیشتر کووید

کووید در آلمان: آنگلا مرکل گفت که برای مبارزه با افزایش کووید به محدودیت‌های سخت‌تر نیاز است.

برلین:

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه مجددا خواستار محدودیت‌های سخت‌تر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در آلمان شد و تاکید کرد که “هر روز مهم است” زیرا شمار قربانیان کووید-19 در این کشور از مرز 100000 عبور کرد.

رهبر مستعفی آلمان گفت: «ما به محدودیت‌های تماس بیشتری نیاز داریم» و افزود که «امروز به وضوح به جانشین خود در صدراعظم، اولاف شولز، گفته است که «ما همچنان می‌توانیم این دوره انتقال را با هم مدیریت کنیم و همه اقدامات لازم را بررسی کنیم.»

مرکل که روز پنجشنبه را “روز غم انگیز” به دلیل شمارش وحشتناک مرگ و میر نامید، گفت که به دلیل وخامت اوضاع به دنبال گفتگو با شولز و رهبران شرکای ائتلافش سبزها و FDP بوده است.

او گفت: «وضعیت هنوز خیلی جدی است، زیرا ما هنوز در مرحله رشد تصاعدی (عفونت‌ها) هستیم و مواردی که امروز بیمار می‌شوند، طی 10 یا 14 روز بیماران مراقبت‌های ویژه را تشکیل می‌دهند.

ما باید واقعا مراقب باشیم که بیمارستان‌های ما تحت فشار نباشند.»

مرکل مذاکرات ائتلاف بین شولز و شرکای خود را روز سه شنبه قطع کرد و آنها را برای گفتگو در مورد وضعیت اضطراری بهداشتی فراخواند.

طبق گزارش‌های رسانه‌های آلمانی، او از آن‌ها خواسته بود دستور تعطیلی بدهند زیرا دریافت که آخرین قوانینی که افراد را ملزم می‌کند ثابت کنند برای دسترسی به وسایل نقلیه عمومی یا دفاتر واکسینه شده، بهبود یافته یا اخیراً آزمایش آنها منفی بوده است کافی نیست.

اما بنا بر گزارش ها، تماس او توسط ائتلاف جدید رد شد.

در عوض، شولز اعلام کرد که یک سلول بحران جدید در صدارت در مورد همه گیر ایجاد خواهد کرد.

متحد او Annalena Baerbock همچنین گفته است که ائتلاف آینده تا اوایل دسامبر 10 روز طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا “اقدامات حفاظتی به اندازه کافی دور هستند”.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)