درمان هورمونی تغییر جنسیت باعث زخمی شدن کودکان سوئدی – رسانه – اخبار RT World

طبق گزارش پخش ملی SVT، 13 کودک در حین دریافت درمان برای بدشکلی جنسیتی در سوئد دچار عوارض جانبی هورمون درمانی شده اند.

در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، شبکه تلویزیونی سوئدی SVT فاش کرد که پزشکان در بیمارستان دانشگاه کارولینسکا در استکهلم، درمان‌های هورمونی جدید را برای کودکان مبتلا به بدشکلی جنسی در ماه مه متوقف کردند. “عوارض جانبی بالقوه.”

ادامه مطلب


ایدئولوژی ترانس جایی در گروه های کودکان مانند راهنمای دختران ندارد

این بیمارستان در دستورالعمل های جدید خاطرنشان کرد که درمان ها بحث برانگیز هستند و حمایت علمی برای آن وجود ندارد. اطلاعات مربوط به میزان عوارض جانبی و تعداد کودکان مبتلا به عموم منتشر نشد.

پس از بررسی داخلی توسط بیمارستان، SVT تحقیقات خود را انجام داد. آنها می گویند که در مجموع 13 کودک بر اثر معالجه هایی که در شفاخانه دریافت کرده اند به نوعی مجروح شده اند. یکی از کودکان، لئو، درمان مسدود کننده های هورمونی را در سن 11 سالگی آغاز کرده بود. تقریباً پنج سال بعد، لئو به پوکی استخوان مبتلا شد و پزشکان تغییراتی را در مهره های او ثبت کردند. رشد او نیز به شدت متوقف شده است.

صدماتی که در اثر درمان با ما ایجاد شده است، بدیهی است که ما مسئولیت آن را داریم. سوانت نورگرن، رئیس بیمارستان کودکان آسترید لیندگرن در بیمارستان دانشگاه کارولینسکا به پخش کننده ملی گفت.

سایر صدمات وارد شده در نتیجه درمان شامل آسیب مشکوک به کبد و وخامت شدید سلامت روان است. همچنین یک کودک پس از دو سال دریافت بلوکرهای هورمونی دچار کاهش تراکم استخوان شد.

این بیمارستان اعلام کرد که از مجروح شدن 13 کودک در اثر درمان آنها بی اطلاع است. ما دو واحد متفاوت هستیم. بیمارستان کودکان بخش اطفال را انجام می دهد – بررسی و پیگیری روانپزشکی در تیم KID است. [Gender Identity Investigations of Children and Adolescents]” نورگرن بیان کرد.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!