گیسلین ماکسول سرکش می گوید اتهامات جنایات جنسی اثبات نشده است

گیسلین ماکسول سرکش می گوید اتهامات جنایات جنسی «اثبات نشده»

دولت ادعای خود را بدون تردید معقول ثابت نکرده است، نیازی به شهادت من نیست: گیسلین ماکسول

نیویورک:

گیسلین ماکسول یک نافرمان روز جمعه گفت که دادستان ها نتوانسته اند مجرمیت او را در جنایات جنسی ثابت کنند، زیرا دفاعیات او در دادگاهی که ادعاهای مبهمی شنیده شده بود او کودکان زیر سن قانونی را برای آزار و اذیت جفری اپستین، سرمایه دار فقید، اصلاح کرده است.

این زن اجتماعی 59 ساله بریتانیایی که برای اولین بار از زمان آغاز محاکمه پر شورش در اواخر ماه گذشته صحبت می کرد، تنها به این دلیل که شهادت نخواهد داد، موضع گرفت.

ماکسول به قاضی نیویورک، آلیسون ناتان گفت: “افتخار شما، دولت پرونده خود را فراتر از شک منطقی ثابت نکرده است، بنابراین نیازی به شهادت من نیست.”

دادستان مورن کومی گفت که طرفین به اجماع رسیده‌اند تا به این پرونده پایان دهند.

دختر بارون سابق روزنامه رابرت ماکسول در صورتی که توسط هیئت منصفه در شش فقره اغوا کردن و حمل و نقل افراد زیر سن قانونی برای رابطه جنسی با همراه قدیمی اش اپستین مجرم شناخته شود، با یک حبس ابد مواجه می شود.

دادستانی روز جمعه هفته گذشته پس از صرف 10 روز زمان برای بازجویی از شاهدان خود پایان یافت.

آنها به دنبال این بودند که ماکسول را به عنوان شریک جنایتکار اپستین به تصویر بکشند و دختران جوانی را برای استثمار جنسی توسط مدیر پول آمریکایی که دو سال پیش در انتظار محاکمه خود در زندان خودکشی کرد، به خدمت گرفتند.

دو زن گفتند که در سن 14 سالگی بودند که ظاهراً ماکسول شروع به نظافت آنها کرد و ترتیبی داد که آنها به اپستین ماساژ دهند که به فعالیت جنسی ختم می شد.

یکی از آنها که فقط “جین” نام داشت، توضیح داد که چگونه ماکسول او را در کمپ تابستانی استخدام کرد و به او احساس “خاص بودن” داد. او گفت که برخوردهای جنسی با اپستین به امری عادی تبدیل شده است و گاهی اوقات مکسول در آن حضور دارد.

یکی دیگر از «کارولین» گفت که معمولاً پس از برخوردهای جنسی با اپستین، اغلب توسط خود ماکسول، 300 دلار دستمزد می‌گرفت.

جنایات ادعا شده بین سال های 1994 و 2004 رخ داده است.

“خاطرات دروغین”

دفاعیات ماکسول، که پرونده خود را روز پنجشنبه آغاز کرد، توانایی زنان در به خاطر سپردن وقایع ربع قرن را زیر سوال برد. آنها همچنین مصرف گذشته مواد مخدر توسط دو نفر از آنها را مطرح کردند.

اما پس از اشاره به این که آنها قصد دارند 35 شاهد را فراخوانی کنند، دفاع فقط 9 نفر را در روز و نیم اول به جایگاه فراخوانده بود – در حالی که دیگران از دست داده بودند، به تأخیر می افتادند یا در غیر این صورت در دسترس نبودند.

یک قاضی که به طور فزاینده ای خشمگین شده بود، اوایل روز جمعه به آنها دستور داد تا شاهدان موعود را بیاورند یا به پرونده خود استراحت دهند.

در میان شاهدان دفاعی که ارائه شد، الیزابت لوفتوس روانشناس، کارشناس «خاطرات نادرست» بود، که شهادت او برای به چالش کشیدن خاطرات چهار متهم پرونده بود.

یکی دیگر از شاهدانی که روز جمعه شنیده شد، یک خانم سابق سوئد بود که بین سال های 1983 و 1991 با اپشتین قرار داشت.

اوا اندرسون دوبین گفت که هرگز رفتار نامناسبی بین اپشتین و زنان نوجوان ندیده است.

اما او همچنین در بازجویی متقابل اعتراف کرد که مشکلات حافظه دارد.

این مرد 60 ساله به دادستان آلیسون مو گفت: “برای من بسیار سخت است که چیزی را به خاطر بسپارم و گاهی اوقات حتی نمی توانم چیزهای ماه گذشته را به خاطر بیاورم. خانواده من متوجه آن می شوند. من متوجه آن می شوم. این یک مشکل است.”

ناتان قبلاً درخواستی را رد کرده بود که به سه شاهد دیگر اجازه داده شود به طور ناشناس شهادت دهند. او همچنین تلاش های دفاع را برای فراخواندن دو وکیل متهمان اپشتین به جایگاه رد کرد.

و بعد از اینکه دفاع از درخواست برای اجرای احضاریه یکی از شاهدان به نام “کلی” پس گرفت و صاحبخانه میخانه لندن را در غرفه قرار داد، پرونده قرار بود اواخر روز جمعه متوقف شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)