فایزر دوز سوم واکسن کووید را برای کودکان زیر 5 سال آزمایش می کند

فایزر دوز سوم واکسن کووید را برای کودکان زیر 5 سال آزمایش می کند

فایزر آزمایشاتی را روی 600 نوجوان 12 تا 17 ساله برای آزمایش دوز تقویت کننده 10 یا 30 میکروگرم آغاز کرده است (پرونده)

واشنگتن:

فایزر روز جمعه اعلام کرد که می‌خواهد دوز سوم واکسن کووید-19 را در کودکان زیر پنج سال آزمایش کند، زیرا دوز پایینی که چنین کودکان کوچکی می‌توانند تحمل کنند ممکن است همان محافظتی را که کودکان بزرگ‌تر فقط با دو واکسن از آن لذت می‌برند، ارائه ندهد.

این شرکت انتظار ندارد که این تغییر بر برنامه‌هایش برای درخواست مجوز استفاده اضطراری در ایالات متحده در نیمه اول سال آینده تأثیر بگذارد.

به عنوان بخشی از آزمایشات بالینی در حال انجام خود، این غول داروسازی دوز سه میکروگرم در هر تزریق را برای کودکان شش ماهه تا کمتر از پنج سال انتخاب کرده است. این مقدار 10 برابر کمتر از دوزهای 30 میکروگرمی است که به بزرگسالان داده می شود و به طور قابل توجهی کمتر از 10 میکروگرم داده شده به کودکان 5 تا 11 ساله است.

در کودکان در گروه سنی دو تا پنج سال، دوز 10 میکروگرم باعث تب بیشتر از گروه‌های مسن‌تر شد و شرکت را مجبور به انتخاب دوز پایین‌تر کرد.

اما با دو تزریق سه میکروگرمی، پاسخ ایمنی آنها ضعیف‌تر از نوجوانان و بزرگسالان جوانی بود که واکسن دریافت کردند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد، بنابراین، فایزر تصمیم گرفت آزمایش‌های بالینی خود را به گونه‌ای اصلاح کند که دوز سوم را شامل شود که حداقل دو ماه پس از دوم تزریق می‌شود.

دو شات اول با فاصله سه هفته باقی می ماند.

دوز تقویت کننده در گروه های جمعیت مسن برای افزایش محافظت در برابر ویروس نشان داده شده است.

کاترین یانسن، سرپرست تحقیقات واکسن فایزر، گفت: «پیش‌بینی نمی‌شود که این تعدیل انتظارات ما را مبنی بر درخواست مجوز استفاده اضطراری و تأییدیه‌های مشروط در سه‌ماهه دوم سال 2022 به‌طور معناداری تغییر دهد.»

فایزر همچنین روز جمعه اعلام کرد که آزمایشی را روی 600 نوجوان 12 تا 17 ساله برای آزمایش دوز تقویت کننده 10 یا 30 میکروگرم آغاز کرده است.

در حال حاضر در ایالات متحده، علاوه بر بزرگسالان، دوز تقویت کننده فقط برای نوجوانان 16 و 17 ساله مجاز است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)