ناشنوایان در مورد نقش روزنامه نگاری

کریس هجز، خبرنگار آمریکایی برنده جایزه پولیتزر، گفت که تصویر یک تنظیم کننده آلمانی از RT DE به عنوان یک “محرک” که باید از آن دور انداخته شود، هم شوخ طبعانه و هم ناآگاهانه در مورد نقش روزنامه نگاری در پوشش قدرت است.

“البته” هجز روز جمعه به RT گفت که اقدامات تنظیم‌کننده‌های آلمان برای پیگیری این شرکت تولیدی مستقر در برلین، سیاسی به نظر می‌رسد و آن را با مداخله ایالات متحده با RT America و حذف آن از کانال‌های کابلی پس از گزارش سال 2017 توسط جاسوسان آمریکایی مقایسه کرد.


معاون سردبیر: آر تی آماده است برای کانال آلمانی خود در میان «فشار بی‌سابقه» به جنگ ادامه دهد.

ارزیابی بدنام جامعه اطلاعاتی “به RT به دلیل ارائه صدای به نامزدهای شخص ثالث، فعالان ضد فرکینگ، زندگی سیاه پوستان مهم است، حمله کرد.” هجز اشاره کرد.

او همچنین به رفتار با جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس اشاره کرد و گفت که پوشش خودش از زندانی شدن و استرداد آسانژ توسط شبکه های اجتماعی سرکوب شده است.

هجز گفت که او “در واقع خندید” در بیانیه توبیاس اشمید، رئیس فعلی گروه تنظیم کننده اروپا برای خدمات رسانه های سمعی و بصری (ERGA)، که RT DE را یک “مزاحمت” یا یک “تحریک کننده” که نیاز به مراقبت داشت به گزارش آمریکایی، اظهارات اشمید نشان داد او در مورد نقش روزنامه نگاری چقدر ساده لوح و ناشنوا بود.»

روزنامه‌نگارانی که برای افراد صاحب قدرت «مزاحم‌کننده» نیستند، مبلغ نامیده می‌شوند.» هجز گفت. «ما همیشه باید یک رابطه خصمانه با قدرت داشته باشیم. این چیزی است که روزنامه نگاری درباره آن است.»

توضیح دهنده: پرونده تنظیم کننده اتحادیه اروپا علیه RT DE غیرمنصفانه است: دلیل آن این است

هجز 15 سال را در نیویورک تایمز گذراند و در سال 2002 برنده جایزه پولیتزر برای پوشش جنگ علیه تروریسم شد. او این روزنامه را در سال 2005 پس از انتقاد از حمله آمریکا به عراق ترک کرد و در حال حاضر مجری برنامه هفتگی «On Contact» در RT America است.

سرویس آلمانی زبان RT روز پنجشنبه از مسکو و از طریق صربستان پخش خود را آغاز کرد. مقامات در برلین-براندنبورگ روز جمعه شکایتی را به دادگاه ارائه کردند و مدعی شدند که شرکت RT DE Productions مستقر در برلین یک پخش کننده است که به مجوز آلمانی نیاز دارد.

RT مخالفت کرده است که این شرکت فقط محتوا تولید می کند و پخش ماهواره ای از طریق صربستان کاملاً قانونی و مناسب بر اساس کنوانسیون اروپایی تلویزیون فرامرزی (ECTT) است که آلمان آن را امضا و تصویب کرد.