گوگل بازی برده داری – رسانه – اخبار RT World را حذف می کند

«Slavery Simulator» یک ماه پس از راه‌اندازی در فروشگاه آنلاین Google لغو شد

به دنبال انتقاد چهره‌های این کشور آمریکای جنوبی که می‌گویند غول فناوری ایالات متحده و سازنده بازی باید پاسخگو باشند، گوگل بازی‌ای را از فروشگاه آنلاین خود در برزیل حذف کرد که به بازیکنان اجازه داد و ستد و شکنجه افراد برده را می‌داد.

این بازی که ‘Slavery Simulator’ نام دارد، بازیکن را در نقش یک برده داری قرار می دهد که می تواند شخصیت های سیاه پوست را بخرد و بفروشد و اشکال مختلف شکنجه را بر آنها تحمیل کند. به گفته نشریه برزیلی Globo، این مورد روز چهارشنبه، کمی بیش از یک ماه پس از انتشار، از فروشگاه آنلاین گوگل در برزیل خارج شد، اما همچنان برای بیش از 1000 نفری که آن را در چهار هفته گذشته دانلود کرده اند، قابل پخش است.

یک بررسی از بازی در فروشگاه Google Play آن را به این صورت توصیف می کند “عالی برای گذراندن زمان اما فاقد گزینه های بیشتر برای شکنجه.”

این بازی اعتراضات زیادی را در برزیل برانگیخته است. “نژادپرستی آشکار” رناتا سوزا، فعال و سیاستمدار سیاهپوست در ریودوژانیرو، روز چهارشنبه در توییتی نوشت. تصویری که بازی را نشان می دهد، مردی سفیدپوست است که توسط مردان سیاه پوست احاطه شده است. به طرز بی منطقی خشونت آمیز است. گوگل و توسعه دهنده باید پاسخگوی این جنایت نفرت و نژادپرستی باشند.»


دستگیری‌ها به خاطر حادثه مجسمه ستاره رئال مادرید

وزارت برابری نژادی برزیل گفت که با توسعه دهنده Magnus Games و همچنین گوگل تماس گرفته است تا اقداماتی را برای محدود کردن محتوای نژادپرستانه آنلاین انجام دهد. گاردین روز پنجشنبه گزارش داد که افراد پشت این بازی از نظر قانونی مسئول خواهند بود.

“وزارت برابری نژادی تعهد برگشت ناپذیر خود را برای حذف نابرابری های نژادی و ترویج سیاست هایی که مانع انتشار محتوای نژادپرستانه به صورت آنلاین، در استادیوم های فوتبال و در کل جامعه می شود، تکرار می کند.” این نهاد دولتی در بیانیه‌ای این هفته با اشاره به آزاری که به وینیسیوس جونیور فوتبالیست برزیلی در جریان بازی اخیر در اسپانیا انجام شد، گفت.

قانونگذار در این کشور آمریکای جنوبی در حال حاضر در حال بررسی پیشنهادهایی است که هدف آن الزام شرکت های رسانه های اجتماعی به اجرای اقداماتی برای کاهش انتشار محتوای مجرمانه یا خطرناک توسط پلتفرم هایشان است. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت‌های فناوری در برزیل – از جمله دفتر گوگل آن – به دلیل ناتوانی در تعدیل محتوای نژادپرستانه یا جنایی به اندازه کافی مورد انتقاد قرار گرفتند.

تخمین زده می شود که برزیل پیش از اجرای قانون به اصطلاح “قانون طلایی” در سال 1888، حدود 4 میلیون برده را از آفریقا منتقل کرده است که برده داری را در همه اشکال لغو کرد. این آخرین کشور در قاره آمریکا بود که این کار را انجام داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: