پس از اظهار نظر اوکراین “فهرست قتل برترین های پوتین”، واکنش روسیه

پس از اظهار نظر اوکراین

مسکو حمله پهپادی به کرملین را تلاش اوکراینی برای کشتن پوتین توصیف کرد. (فایل)

کرملین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی روسیه پس از اینکه یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور شماره یک در لیست قتل‌های کیف است، می‌دانستند که چه می‌کنند.

وادیم اسکیبیتسکی، معاون سرویس اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه ای با روزنامه دی ولت آلمان گفت که کیف می خواست پوتین را “به این دلیل که او هماهنگ می کند و تصمیم می گیرد که چه اتفاقی بیفتد” در جنگ را ترور کند و رهبر روسیه می دانست که او در صدر فهرست کشتار اوکراین قرار دارد.

اسکیبیتسکی گفت: «اما در نهایت، همه باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

اسکیبیتسکی به دی ولت گفت: پوتین متوجه شده است که ما به او نزدیک‌تر می‌شویم، اما او همچنین می‌ترسد که توسط مردم خودش کشته شود.

اسکیبیتسکی در ادامه از دیگر روس‌ها از جمله رئیس مزدور یوگنی پریگوژین، وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، رئیس ستاد کل ارتش والری گراسیموف و فرمانده نظامی سرگئی سوروویکین – که رسانه‌های روسی او را “ژنرال آرماگدون” نامیده‌اند، به عنوان اهداف نام برد.

او گفته بود که پوتین هدف دشواری بود، زیرا او اغلب اوقات “در حبس” بود اما اکنون بیشتر در انظار عمومی ظاهر می شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات برای محافظت از پوتین پس از مصاحبه اسکیبیتسکی تشدید شده است یا خیر؟

باور کنید، سرویس های امنیتی ما کار خود را می دانند و می دانند که چه می کنند.

پسکوف گفت که مصاحبه اسکیبیتسکی تاییدی بر این بود که روسیه 15 ماه پیش آنچه را که “عملیات نظامی ویژه” خود در اوکراین می نامد، درست انجام داده است، درگیری که اوکراین و غرب می گویند یک جنگ فتح ناخواسته است.

پسکوف گفت: “رژیم تروریستی از آرزوهای تروریستی خود صحبت می کند. عملیات نظامی ویژه بیش از حد موجه، بیش از حد ضروری است و باید با دستیابی به اهداف خود تکمیل شود.”

کرملین حمله پهپادی به کرملین را در اوایل ماه جاری به عنوان تلاش اوکراینی برای کشتن پوتین توصیف کرد، چیزی که کیف در آن زمان آن را رد کرد.

نیویورک تایمز اوایل روز پنجشنبه اعلام کرد که سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند حمله هواپیمای بدون سرنشین احتمالا توسط جاسوسان اوکراینی یا اطلاعات نظامی سازماندهی شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)