تصادف اتومبیل به دروازه های خیابان داونینگ، 1 دستگیر: پلیس

تصادف اتومبیل به دروازه های خیابان داونینگ، 1 دستگیر: پلیس

پلیس مسلح مردی را پس از تصادف یک خودرو در خیابان داونینگ دستگیر کرد. (نمایندگی)

لندن:

اسکاتلند یارد اعلام کرد که پلیس مسلح روز پنجشنبه یک مرد را پس از برخورد یک خودرو به دروازه‌های دفتر و محل اقامت نخست‌وزیر داونینگ استریت در مرکز لندن دستگیر کرد.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد: “حوالی ساعت 16:20 (1520 به وقت گرینویچ) یک خودرو با دروازه های داونینگ استریت در وایت هال برخورد کرد. افسران مسلح مردی را به ظن آسیب جنایی و رانندگی خطرناک در محل دستگیر کردند.”

هیچ تلفاتی گزارش نشده است و پلیس افزود که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

فیلم‌های ویدئویی این حادثه یک خودروی سفید رنگ را نشان می‌دهد که با سرعت کم در وایت هال، جایی که بسیاری از وزارتخانه‌های دولتی در آن واقع شده‌اند، رانندگی می‌کند.

به نظر می‌رسید که در مسیر پیاده‌روی قرار گرفته و پس از برخورد به دروازه‌های فلزی بزرگی که از ورودی خیابان داونینگ محافظت می‌کردند، متوقف شد.

تصاویر دیگر حاکی از آن است که یک حلقه پلیس خودرو را با صندوق عقب باز احاطه کرده است.

خیابان داونینگ در فاصله کوتاهی از ساختمان پارلمان قرار دارد و این منطقه دارای امنیت بالا با موانع در مسیر پیاده روی و جلوی ساختمان های دولتی به دنبال حوادث قبلی است.

دروازه‌های بزرگی در سال 1989 بر اثر حملات بمب‌گذاری‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در لندن در ورودی داونینگ استریت نصب شد و این گروه در سال 1991 سه گلوله خمپاره‌ای دست‌ساز را به سمت اقامتگاه نخست‌وزیر پرتاب کرد.

دروازه ها اولین خط امنیتی هستند و پلیس مسلح در ورودی مستقر است. ماشین‌های رسمی که وارد خیابان می‌شوند معمولاً باید قبل از پایین آمدن ستون‌های تقویت‌شده برای عبور آنها بررسی شوند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)