گوردون لایت فوت، خواننده و ترانه سرای کانادایی در سن 84 سالگی درگذشت.

گوردون لایت فوت، خواننده و ترانه سرای کانادایی در سن 84 سالگی درگذشت.

گوردون لایت فوت الهام بخش بسیاری از نوازندگان بود.

گوردون لایت فوت خواننده و ترانه سرای کانادایی در سن 84 سالگی درگذشت. اخبار سی بی سی به نقل از ویکتوریا لرد، تبلیغ کننده اش گفت. آقای لایت فوت عصر دوشنبه در بیمارستانی در تورنتو درگذشت. علت مرگ بلافاصله مشخص نشد. آقای لایت فوت کار خود را از سنین پایین شروع کرد و اولین قطعه خود را نوشت.آهنگ هولا هوپدر سال 1955، خروجی گفت. او در آن زمان دبیرستان بود. این هنرمند با اجرا در رادیو محلی و جشنواره های موسیقی منطقه ای در سراسر کانادا به شهرت رسید.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در توئیتی با ادای احترام به این هنرمند گفت: “ما یکی از بزرگترین خواننده و ترانه سرای خود را از دست دادیم. گوردون لایت فوت روح کشور ما را در موسیقی خود تسخیر کرد – و با این کار او به شکل گیری منظره صوتی کانادا کمک کرد.”

وی در ادامه گفت: به خانواده، دوستان و بسیاری از طرفدارانش در سراسر کشور و سراسر جهان: من شما را در این زمان سخت در افکار خود نگه می دارم.

روزنامه گاردین گفت که بیشتر آهنگ‌های آقای لایت‌فوت زندگی‌نامه‌ای هستند. ‘خرابه ادموند فیتزجرالد‘، که در سال 1975 منتشر شد، تاریخچه مرگ یک کشتی باری سنگ معدن دریاچه های بزرگ را روایت می کند و سه گانه راه آهن کانادا در سال 1966 ساخت راه آهن را به تصویر می کشد.

این نشریه به نقل از او در مصاحبه ای قدیمی گفت: “من به سادگی ترانه ها را درباره جایی که هستم و اهل کجا هستم می نویسم. موقعیت ها را می گیرم و در مورد آنها شعر می نویسم.”

او اولین گیتار خود را در سال 1956 نواخت و در ماه های بعد شروع به ترانه سرایی کرد.

آقای لایت فوت در 18 سالگی برای تحصیل موسیقی به آمریکا رفت. اما او زندگی در هالیوود را دوست نداشت و به کانادا بازگشت. چند سال بعد، او به رسمیت شناخته شد و الهام بخش بسیاری از نوازندگان شد.