گزارش COVAX 70٪ پوشش ایمن سازی COVID-19 را تا اواسط سال 2022 هدف قرار می دهد

COVAX تا اواسط سال 2022 70٪ پوشش ایمن سازی COVID-19 را هدف قرار می دهد

COVAX توصیه هایی را برای عادلانه تر و موثرتر کردن تخصیص واکسن های کووید صادر کرد

ژنو، سوئیس:

در بحبوحه نیاز احتمالی به واکسن‌های خاص، تغییر در سیاست‌های واکسیناسیون، ترجیح کشور برای برخی محصولات نسبت به سایرین، پیچیدگی برنامه‌ای مدیریت چند محصول، و نیاز به اطلاعات بهتر در برنامه‌ریزی و اجرای در سطح کشور، COVAX روز پنجشنبه یک هدف تعیین کرد. تا اواسط سال 2022 به 70 درصد پوشش ایمن سازی COVID-19 دست یابد.

گروه تخصیص مستقل واکسن ها (IAVG) COVAX مجموعه ای از توصیه ها را برای عادلانه تر و موثرتر کردن تخصیص واکسن های COVID-19 صادر کرده است، بیانیه IAVG را بخوانید.

این گروه یک سال پیش برای تایید و ارزیابی تخصیص واکسن توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و گروه ویژه تخصیص مشترک Gavi (JAT) COVAX تأسیس شد. از آن زمان، خیلی چیزها تغییر کرده است.

پیش‌بینی می‌شد که COVAX توزیع‌کننده اصلی واکسن‌های COVID-19 در جهان باشد و IAVG به عنوان داور مستقل برای تخصیص‌های مبتنی بر نیاز عمل می‌کند.

اما کشورهای ثروتمند عمدتاً COVAX را کنار گذاشتند و دوزهای مصرفی را برای جمعیت خود احتکار کردند و مستقیماً با کشورهای کم درآمد و متوسط ​​معامله کردند. این امر تصمیمات تخصیص بعدی را چالش برانگیزتر کرده است.

علاوه بر این، IAVG نگران است که اولویت اولیه استفاده از واکسن های موجود با اهداف مشخص شده در استراتژی دستیابی به واکسیناسیون جهانی COVID-19 تا اواسط سال 2022 در اکتبر 2021 مطابقت ندارد.

این گروه همچنین خاطرنشان کرد که تخصیص تنها 730 میلیون از 8 میلیارد دوز تخمینی واکسنی که در سطح جهانی تجویز شده است را تأیید کرده است که کمتر از 10 درصد است.

بنابراین IAVG خواستار دستیابی به پوشش 70 درصدی با واکسن‌های COVID-19 در همه کشورها به عنوان یک امر ضروری جهانی است.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود عرضه کلی واکسن برای COVAX در سال آینده به رشد قابل توجهی ادامه دهد، COVAX فرصت بیشتری برای کمک به دستیابی به این هدف خواهد داشت.

تولیدکنندگان، کشورهای تولیدکننده واکسن و کشورهای با پوشش بالا باید برابری و شفافیت واکسن، از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد ظرفیت تولید و برنامه های عرضه با COVAX، و همچنین برنامه های دسترسی به واکسن را در اولویت قرار دهند.

همه کشورها باید با فوریت قابل توجهی با COVAX کار کنند تا استفاده استراتژیک از عرضه رو به رشد واکسن را بهینه کنند.

این بدان معناست که کشورهای با پوشش بالا باید رویکردهای مکمل و «دو مسیری» را ایجاد کنند که هم اهداف داخلی و هم بین‌المللی را در نظر بگیرد.

همچنین بر توجه بیشتر به افرادی که واکسینه می شوند و برابری به عنوان اصل اساسی و اولویت در همه کشورها تاکید کرد تا اطمینان حاصل شود که سریال های اولیه در درجه اول به همه بزرگسالان و نوجوانان به روش گام به گام توصیه شده توسط WHO ارائه می شود. ، زیرا این جمعیت ها هنوز به ایمن سازی اولیه نیاز دارند.

با این حال، همانطور که بیشتر در مورد پاسخ واکسیناسیون مورد نیاز در مواجهه با Omicron، نیاز به دوزهای تقویت کننده و نیاز به ایمن سازی کودکان شناخته شده است، تصمیمات تخصیص واکسن COVAX باید این توصیه ها را در نظر بگیرند.

ظهور سریع نوع Omicron یادآور تهدید مداوم ناشی از تکامل همه‌گیری COVID-19 است و نیاز حیاتی برای دستیابی به سطوح بالای پوشش ایمن‌سازی در همه کشورها، از جمله در جمعیت‌های بسیار آسیب‌پذیر، را در زمان مناسب تقویت می‌کند. شیوه.

با توجه به سلامت جهانی و پیامدهای اپیدمیولوژیک ناتوانی در ایمن سازی جمعیت های آسیب پذیر، از جمله آنهایی که در محیط های بشردوستانه هستند، IAVG توصیه می کند که COVAX به همکاری با همه تولیدکنندگان و کشورها ادامه دهد تا فورا دسترسی و جذب واکسن ها را در این جمعیت ها افزایش دهد.

همه کشورها باید یک عرضه ثابت و قابل پیش بینی واکسن کووید-19 داشته باشند که نیازهای منحصر به فرد هر کشور را برآورده کند. در کشورهایی که درخواست حمایت دارند، باید به مقابله با چالش‌های جذبی بازدارنده توجه شود. در بیانیه آمده است که این ممکن است شامل حمایت از ذخیره سازی، توزیع، تجویز و/یا ثبت واکسن باشد، که ممکن است تا حدی به دلیل رقابت با بحران های بهداشتی و ایمن سازی باشد.

IAVG همچنین خواستار همکاری نزدیک بین تمام شرکای COVAX، اهدا کنندگان و شرکت کنندگان شد.

این بیانیه افزود: به منظور افزایش تقاضا برای واکسن‌های کووید-19، رهبری مستمر، هماهنگ جهانی، ملی و محلی برای رسیدگی به اطلاعات نادرست واکسن مورد نیاز است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)