جزایر سلیمان کمک چین به شورش را می پذیرد – RT World News

جزایر سلیمان پیشنهاد پکن را برای کمک به خاموش کردن شورش‌ها در این کشور که از زمان آغاز ناآرامی‌های داخلی در نوامبر شامل آتش‌سوزی و غارت می‌شد، پذیرفته است.

دولت جزایر سلیمان در بیانیه ای در روز پنجشنبه اعلام کرد که چین را پذیرفته است “پیشنهاد تجهیزات ضد شورش و شش افسر رابط پلیس برای تجهیز و آموزش نیروی پلیس جزایر سلطنتی سلیمان.”

این تجهیزات ضد شورش که به داخل کشور پرتاب خواهد شد شامل سپرها، کلاه ایمنی، باتوم و سایر تجهیزات غیر کشنده است که توانایی پلیس جزایر سلیمان را در مقابله با تهدیدات آینده افزایش می دهد.

دولت گفت که کمک های چین مکمل کمک های دریافتی از کشورهای دیگر مانند استرالیا، نیوزلند، فیجی و پاپوآ گینه نو خواهد بود – که در همان بیانیه از آنها تشکر کرد.

منابع دفاعی و دیپلماتیک استرالیایی که نامشان فاش نشده است به ABC News گفتند که این نگرانی وجود دارد که کمک چین منجر به درخواست کمک بیشتر از پکن در آینده شود.


نخست وزیر می گوید که شورش های ضد چین در جزیره تحریک شده از خارج است

اگرچه 73 افسر پلیس فدرال استرالیا و 43 سرباز نیروی دفاعی استرالیا در ماه گذشته در جزایر سلیمان مستقر شدند، شورش در این کشور همچنان ادامه دارد.

انگیزه این شورش ها تصمیم دولت در سال 2019 برای قطع روابط با تایوان به نفع پکن بود. ماه گذشته، نخست‌وزیر جزایر سلیمان، مناسه سوگاواره، اظهار داشت که شورش‌های ضد چینی از خارج برانگیخته شده‌اند، اگرچه او از ذکر نام مجرم خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، روز پنجشنبه گفت که کمک های چین انجام خواهد شد “به زودی به جزایر سلیمان می رسند و انتظار می رود نقش سازنده ای در افزایش توانایی پلیس جزایر سلیمان ایفا کنند.”

چین قاطعانه از دولت جزایر سلیمان در دفاع از ثبات کشور حمایت می کند، قاطعانه از روابط بین چین و جزایر سلیمان و حقوق و منافع مشروع شهروندان چینی در آنجا محافظت می کند و هر گونه اقدام غیرقانونی و خشونت آمیز را قویا محکوم می کند. سخنگوی ادامه داد.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا (DFAT) اعلام کرد که از کمک چین آگاه است و آن را “مسئله ای مربوط به دولت جزایر سلیمان است.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: