گزارش: 26 نفر در حال جمع آوری ترافل در صحرای سوریه توسط داعش کشته شدند

گزارش: 26 نفر در حال جمع آوری ترافل در صحرای سوریه توسط داعش کشته شدند

صحرای سوریه به خاطر ترافل هایش معروف است، اما حضور شدید داعش دارد. (نمایندگی)

بیروت، لبنان:

یک ناظر جنگ گفت که جنگجویان مظنون گروه دولت اسلامی روز یکشنبه حداقل 26 نفر را در سوریه کشتند که آخرین مورد از سیل حملاتی است که مردمی را که به دنبال ترافل بیابانی در این کشور فقیر شده جنگ زده هدف قرار می دهند، هدف قرار می دهند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفت که “غیر نظامیان و حداقل 10 جنگجوی طرفدار رژیم” در میان “26 نفری هستند که در حمله جنگجویان داعش در حالی که در حال جمع آوری ترافل در صحرای شرق (شهر مرکزی) بودند کشته شدند. ) حما».

ترافل های صحرای سوریه در کشوری که 12 سال جنگ و بحران اقتصادی ویرانگر را متحمل شده است، قیمت های بالایی دارد.

بین فوریه و آوریل هر سال، صدها سوری فقیر در صحرای وسیع سوریه یا بادیا – مخفیگاه شناخته شده ای برای جهادگران که مملو از مین های زمینی است- به دنبال ترافل می گردند.

به گفته دیده بان، از فوریه، بیش از 200 نفر — که اکثر آنها غیرنظامی هستند — در حملات داعش که شکارچیان ترافل را هدف قرار می دهند یا توسط مین های زمینی به جا مانده از افراط گرایان کشته شده اند.

قربانیان شامل 15 نفر بودند که در جستجوی ترافل بودند که ماه گذشته توسط داعش گلویشان بریده شد.

ناظر جنگ در آن زمان گفت که در ماه فوریه، جنگجویان داعش سوار بر موتور سیکلت به سمت شکارچیان ترافل تیراندازی کردند و دست کم 68 نفر را کشتند.

صحرای سوریه به دلیل تولید برخی از با کیفیت ترین ترافل ها در جهان مشهور است.

این قارچ با ارزش می تواند تا 25 دلار در هر کیلو (2.2 پوند) بسته به اندازه و درجه فروخته شود – در کشوری که متوسط ​​دستمزد ماهانه آن حدود 18 دلار است.

دیده‌بانی که به شبکه گسترده‌ای از منابع روی زمین متکی است، گفت که تروریست‌های مظنون داعش روز یکشنبه چهار چوپان را در منطقه دیرالزور در شرق سوریه کشتند.

ناظر افزود که جهادگران که تفنگ های خودکار حمل می کردند و موتور سوار می شدند، گوسفندان را نیز قبل از فرار سرقت کردند.

در مارس 2019، داعش آخرین بخش از خاک خود را در سوریه پس از یک عملیات نظامی با حمایت ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده از دست داد، اما بقایای جهادی همچنان در بیابان پنهان شده و حملات مرگباری را انجام می دهند.

آنها از چنین مخفیگاه‌هایی برای کمین کردن غیرنظامیان، نیروهای تحت رهبری کردها، نیروهای دولتی سوریه و جنگجویان طرفدار ایران استفاده کرده‌اند و در عین حال حملاتی را در همسایه عراق انجام داده‌اند.

جنگ سوریه از زمانی که در مارس 2011 با سرکوب وحشیانه اعتراضات ضد دولتی آغاز شد، جان حدود نیم میلیون نفر را گرفته و میلیون ها نفر را آواره کرده است.

سازمان ملل می‌گوید که بقایای مواد منفجره که توسط همه طرف‌های درگیری گذاشته شده است، اکنون بیش از هر جای دیگر جهان در سوریه جان خود را از دست داده است.

بر اساس داده های سازمان ملل متحد، از سال 2015، مین ها و سایر مواد منفجره باقی مانده به طور متوسط ​​هر روز پنج نفر را کشته یا مجروح کرده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)