مرد کنیایی با نقاب بدون نقاب در مسابقات شطرنج زنان

مرد کنیایی با نقاب بدون نقاب در مسابقات شطرنج زنان

او قبل از دستگیری چهار دور بازی کرده بود. (نمایندگی)

نایروبی، کنیا:

مرد جوانی که نقاب و عینک به چشم داشت، قبل از لو رفتن، چهار دور مسابقات شطرنج زنان نایروبی را بازی کرد.

جان موکابی، دبیرکل فدراسیون شطرنج کنیا گفت: «فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی در هیچ کجای دنیا رخ داده باشد.

موکابی گفت که پس از افشای نقاب فرد متقلب، توضیح داد که این کار را انجام داده است زیرا شانس بیشتری برای بردن جایزه مسابقات زنان دارد.

سی و یکمین مسابقات شطرنج اوپن کنیا، یک رقابت بین المللی شطرنج در نایروبی از 6 تا 10 آوریل، 445 شرکت کننده، با 84 شرکت کننده در مسابقات زنان را جذب کرد.

یک بازیکن محجبه، ساکت و گریزان، با پیشروی راندها، شک و ظن فزاینده ای را به خود جلب کرد.

موکابی روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «اولین اشاره به اینکه مشکلی وجود داشت، زمانی بود که با یک عکاس برای عکس گرفتن از مسابقه رفتم.

“زمانی که ما به کامپیوتر برگشتیم تا نام‌ها را وارد کنیم، نام Milicent Awour بود. ما انتظار یک نام مسلمان را داشتیم. کمی عجیب بود اما ممکن است افرادی با نام‌های مسیحی مسلمان باشند.”

او گفت که مسئولان مسابقه نیز در حال ایجاد شک و تردید هستند.

موکابی گفت: داوران نیز متوجه نکته‌ای شدند: بعد از بازی‌ها، این فرد ناپدید می‌شود و تنها چند دقیقه مانده به شروع دور بعدی بازمی‌گردد.

“یکی همچنین متوجه شد که شانه ها بیشتر مردانه به نظر می رسند تا زنان… حتی کفش های لاستیکی که او پوشیده بود، بیشتر مربوط به مردان بود.”

رقیب مرموز نیز نتایج خوبی کسب می کرد.

موکابی گفت: نکته دیگر این است که او یک خانم بسیار با تجربه را شکست داده بود که شش بار در المپیاد جهانی شطرنج برای کنیا شرکت کرد.

پس از دور چهارم، مسئولان حرکت خود را انجام دادند. در یک مات بود.

پس از آن بازی، داوران او را به کناری بردند و یک داور زن با او به دستشویی رفت و از او خواستند حجاب را بردارد. پس از رسیدن به آنجا، بلافاصله اعتراف کرد که او مرد است. او کنار کشیده شد و امتیازات برعکس شد. “

موکابی گفت: «او گفت مشکلات مالی باعث شد که این کار را انجام دهد. در بخش مردان او اصلاً شانسی نداشت، ما استادان بزرگ، استادان بین‌المللی…»

این جوان که دانشجوی دانشگاه نایروبی است، قرار است هفته آینده در کمیته انضباطی فدراسیون شطرنج کنیا حاضر شود. او با یک محرومیت چند ساله مواجه است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)