گزارش: چین در حال نبرد با موج جدید نوع کووید، می‌تواند شاهد 65 میلیون مورد در هفته باشد

گزارش: چین در حال نبرد با موج جدید نوع کووید، می‌تواند شاهد 65 میلیون مورد در هفته باشد

مقامات چینی عجله دارند واکسن‌هایی را برای مبارزه با موج جدید ویروس کرونا تولید کنند که انتظار می‌رود در ماه ژوئن به اوج خود برسد و هفته‌ای 65 میلیون نفر را مبتلا کند زیرا گونه‌های جدید XBB ویروس در حال تکامل هستند تا بر ایمنی ایجاد شده غلبه کنند. واشنگتن پست گزارش داد، پس از خروج ناگهانی چین از سیاست “صفر کووید” در سال گذشته.

به گزارش منابع رسمی رسانه ای به نقل از واشنگتن پست، ژونگ نانشان، اپیدمیولوژیست برجسته چینی روز دوشنبه گفت که دو واکسن جدید برای گونه های فرعی XBB omicron (شامل XBB. 1.9.1، XBB. 1.5، و XBB. 1.16) اولیه انجام شده است. تصویب. ژونگ در یک سمپوزیوم بیوتکنولوژی در گوانگژو گفت که سه تا چهار واکسن دیگر به زودی تایید خواهند شد، اما او اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

شیوع جدید ممکن است بزرگترین موج بیماری باشد که تا کنون از زمان کنار گذاشته شدن برنامه سختگیرانه صفر کووید در چین در زمستان گذشته، که منجر به بیمار شدن 85 درصد از جمعیت در آن زمان شد، ثبت شده است.

اگرچه در نتیجه تغییرات جدید در ایالات متحده افزایش عفونت مشاهده شد، با این وجود اورژانس بهداشت عمومی در 11 مه پایان یافته است، حتی اگر متخصصان احتمال ابتلای انواع جدید را که باعث موج دیگری از بیماری ها شود رد نکرده اند. به گزارش واشنگتن پست، سال های آینده.

مقامات چین ادعا می‌کنند که موج کنونی شدت کمتری خواهد داشت، اما کارشناسان بهداشت عمومی بر این باورند که برای جلوگیری از افزایش مجدد مرگ‌ومیر در میان جمعیت انبوه سالمندان این کشور، یک برنامه قوی واکسیناسیون و عرضه آماده داروهای ضد ویروسی در بیمارستان‌ها ضروری است.

یکی دیگر از اپیدمیولوژیست ها در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هنگ کنگ، “تعداد عفونت ها کمتر خواهد شد. موارد شدید قطعا کمتر خواهد بود، و مرگ و میر کمتر خواهد بود، اما هنوز هم می تواند تعداد زیادی باشد.” وقتی فکر می کنیم که این موج خفیف تری است، هنوز هم می تواند تأثیر سلامتی قابل توجهی بر جامعه داشته باشد.»

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های پکن، این تغییرات تعداد موارد ابتلا را از ماه گذشته افزایش داده است و کووید از آنفولانزا به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دو هفته پایانی آوریل پیشی گرفته است.

کارشناسان بهداشتی به مردم اطمینان داده اند که عفونت مجدد علائم خفیف تری دارد و بیمارستان ها مانند زمستان قبل بارگیری نمی کنند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، برخی از مراکز پزشکی به ساکنان توصیه می کنند در صورت پیری یا نقص ایمنی، از ماسک استفاده کنند و از مناطق شلوغ دوری کنند.

حتی هنوز، محدودیت‌های مشابهی که در دوران صفر کووید وجود داشت، زمانی که چین تلاش می‌کرد جلوی هر گونه بیماری را بگیرد، بازگردانده نشده است و به نظر می‌رسد اکثریت شهروندان زندگی روزمره خود را طبق معمول انجام می‌دهند.

اولیویا ژانگ، 33 ساله، که در یک پارک تفریحی در پکن کار می‌کند، گفت که احساس می‌کند تاثیر آن چندان زیاد نبوده است، و افزود: “اما آنها فقط برای مدت کوتاهی قبل از بازگشت به سر کار بیرون خواهند بود. هیچ کس نمی ترسد. از بودن در کنار آنها.”

چندین شکایت آنلاین از دانشگاهی در نانجینگ که دانشجویان را مجبور به قرنطینه در خوابگاه ها مثبت کرده است، منتشر شده است. واشنگتن پست گزارش داد، دانش آموزان دیگر به صورت آنلاین پست کردند که در مدرسه خود قرنطینه شده اند تا اعضای خانواده خود را در خانه آلوده نکنند.