کاهش قیمت کوکائین ضربه بزرگی برای کشاورزان کوکای کلمبیایی

کاهش قیمت کوکائین ضربه بزرگی برای کشاورزان کوکای کلمبیایی

کشت کوکا غیرقانونی است، اما برای بسیاری در این کشور 50 میلیون نفری آمریکای جنوبی، پایه اصلی است.

یورنته:

“کارلوس” 36 ساله پرورش دهنده کوکا در کلمبیا، روی کیلوها خمیر ارزشمندی که برای تهیه کوکائین در زیر تختش پنهان شده بود آویزان شده است.

به طور معمول، ذخیره غیرقانونی هزاران دلار ارزش دارد، اما کمبود ناگهانی خریداران باعث شده است که او نگران آینده فرزندانش باشد.

کارلوس نام واقعی او نیست – پرورش‌دهنده از ترس انتقام‌جویی‌های گروه‌های مسلحی که در نزدیکی مزرعه او در یورنته در بخش جنوبی نارینو کلمبیا فعالیت می‌کنند، می‌خواست ناشناس بماند، جایی که تعداد فزاینده‌ای از تولیدکنندگان کوکا در مقیاس کوچک نگران هستند که وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تهیه شود. .

دستان آن‌ها پوشیده از خراش، گروه‌هایی از «راسپاچین» یا جمع‌کننده‌های متخصص کوکا، با سرعت زیادی در میان دریای محصولات سبز در یورنته پیشروی می‌کنند.

پس از برداشت، برگ‌های کوکا به کارلوس می‌رسند و او آن‌ها را همراه با مخلوطی از مواد شیمیایی روی یک اجاق گاز کوچک می‌پزد تا یک ماده سفید تولید کند.

کارلوس به خبرگزاری فرانسه گفت که کشت دو هکتار برای او حدود 660 دلار هزینه داشته است و به طور معمول او می تواند محصول را با قیمت حدود 4000 دلار بفروشد.

اما با کاهش تقاضا و قیمت های تاریخی پایین، او تاکنون تنها 154 دلار به فروش رسانده است. در پایان زنجیره تجارت، کوکائین ساخته شده با خمیر او میلیون ها ارزش خواهد داشت.

کارلوس در آزمایشگاه کوچک و موقت خود به خبرگزاری فرانسه گفت: «قیمت‌ها (بسیار) بد هستند.

“تنها گزینه حفظ آن (خمیر) است” به این امید که قیمت ها و تقاضا افزایش یابد.

غیرقانونی، اما حیاتی

کارشناسان می گویند افزایش مواد افیونی مصنوعی مانند فنتانیل، “تولید بیش از حد” کوکا، تغییر عادات مصرف کنندگان و چندین ضربه اخیر به کارتل های قوی مواد مخدر کلمبیا می تواند به کاهش قیمت کمک کند.

کلمبیا همچنان بزرگترین تولیدکننده کوکائین در جهان – که کوکا ماده اصلی آن است – و ایالات متحده بزرگترین خریدار آن است.

کشت کوکا غیرقانونی است، اما برای بسیاری در این کشور 50 میلیون نفری آمریکای جنوبی، پایه اصلی است.

طبق آمار رسمی، حدود 250000 خانواده کلمبیایی برای امرار معاش به کوکا وابسته هستند – حدود 1.5 درصد از جمعیت.

با این حال، در سراسر سواحل اقیانوس آرام این کشور، تولیدکنندگان کوکا شاهد کاهش شدید درآمد خود از ابتدای سال بوده‌اند.

این منطقه که زیر یوغ مخالفان مسلح و خشن گروه چریکی فارک که در سال 2017 خلع سلاح شد، جایی است که بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود 44 درصد از 204000 هکتار کوکای کلمبیا در سال 2021 کشت شده است.

نیلسون سولیس در میان محصولات خود در خارج از شهر اولیا هررا، همچنین در نزدیکی سواحل اقیانوس آرام، به خبرگزاری فرانسه گفت: «در حال حاضر، اقتصاد کوکا محصول زیادی برای ادامه حیات ندارد.

ساکنان می گویند که قیمت یک کیلوگرم خمیر کوکا تنها در چند ماه از حدود 695 دلار به 440 دلار کاهش یافته است.

‘نه زیاد’

به نظر می رسد طعنه آمیز است که کشاورزان در حال مبارزه هستند: طبق آخرین گزارش موجود سازمان ملل، کلمبیا دو سال پیش رکورد خود را در زمین های زیر کشت کوکا شکست.

فیلیپ تاسکون، مقام دولت کلمبیا گفت که افزایش درگیری بین کارتل های مواد مخدر و سایر گروه های مسلح که بر سر منابع و زمین می جنگند، ممکن است انتقال محصول را دشوارتر کرده باشد.

جولیان کوینترو، رئیس یک سازمان غیردولتی که برای کاهش خطرات ناشی از مصرف مواد روانگردان کار می کند، گفت که «تولید بیش از حد» نیز احتمالاً به کاهش تقاضا کمک می کند.

او گفت که کوکا همیشه «قلیائیت و بازده» بیشتری دارد، که به این معناست که برای تولید کوکائین به مقدار کمتری از آن نیاز است.

کوینترو افزود و مواد مخدر رقیب مانند اکستازی در میان جویندگان لذت جوان‌تر در حال افزایش است.

رئیس جمهور چپ گرای جدید کلمبیا، گوستاوو پترو، در این ماه از اولایا هررا بازدید کرد، جایی که با رهبران جامعه ملاقات کرد و حدس زد که تقاضای پایین تر ممکن است به “این واقعیت مرتبط باشد که آمریکایی ها مصرف و ذائقه خود را تغییر داده اند.”

مواد افیونی مصنوعی مانند فنتانیل، قوی تر و اعتیادآورتر از کوکائین، در ایالات متحده در حال تکثیر هستند.

پترو از “جنگ علیه مواد مخدر” به رهبری ایالات متحده انتقاد کرده است که کلمبیایی های روستایی را جرم انگاری و فقیر کرده است و برای قاچاقچیان مواد مخدر که مایل به تسلیم شدن و ترک تجارت هستند، عفو ایجاد کرده است.

او همچنین پیشنهاد خرید زمین های زراعی را برای توزیع مجدد به کشاورزان کوچک برای امرار معاش از طریق محصولات قانونی، رهایی از یوغ خشونت آمیز باندهای مواد مخدر که برای امرار معاش به آنها تکیه می کنند، داده است.

در همین حال، کشاورزانی مانند سولیس به دنبال جایگزین‌هایی هستند زیرا گرسنگی روز به روز به کشاورزان کوکا نگاه می‌کند. او در حال بررسی برداشت غیرقانونی درختان است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی حساب می کنیم، چیزی برای ما باقی نمی ماند.

به سختی می توان یک پوند برنج و کمی روغن خرید.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)