گزارش هشدار می دهد که نزدیک به 30 درصد از پرندگان بریتانیا در میان بحران آب و هوا در خطر انقراض هستند

گزارش هشدار می دهد که نزدیک به 30 درصد از پرندگان بریتانیا در میان بحران آب و هوا در خطر انقراض هستند

لیست قرمز قبلاً شامل پرندگان معمولی مانند گنجشک خانگی و سار بود (نماینده)

لندن:

گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد هشدار داد که تقریبا 30 درصد از گونه های پرندگان بریتانیا از جمله گرین فنچ ها و سوئیفت ها به دلیل عواملی از جمله تغییرات آب و هوایی با تهدید جدی برای بقای خود مواجه هستند.

فهرست “قرمز” 70 پرنده ای که در معرض خطر انقراض قرار می گیرند، توسط ائتلافی از سازمان ها، انجمن سلطنتی برای حفاظت از پرندگان (RSPB) بر اساس مشاهدات داوطلبان گردآوری شد.

آخرین گزارش از این دست در سال 2015 منتشر شد.

بسی اسپایت، مدیر اجرایی RSPB گفت که این گزارش “شواهد بیشتری بر این است که حیات وحش بریتانیا در حال سقوط آزاد است” و هشدار داد: “این واقعا آخرین فرصت برای توقف و معکوس کردن تخریب طبیعت است.”

تعداد گونه‌های پرنده‌ای که جمعیت آنها در حال کاهش شدید است، از زمانی که فهرست برای اولین بار در 25 سال پیش تهیه شد، تقریباً دو برابر شده است و از آخرین گزارش، سه گونه افزایش یافته است.

لیست قرمز قبلاً شامل پرندگان معمولی مانند گنجشک های خانگی و سارها بود و این بار شامل 11 گونه جدید از جمله گرین فنچ ها، سوئیفت ها و مارتین ها بود.

معیارهای ورود شامل کاهش جمعیت و کاهش منطقه جغرافیایی که در آن پرندگان زاد و ولد می کنند است.

آخرین کاهش تعداد مربوط به طیف گسترده ای از پرندگان با زیستگاه ها و ترجیحات تغذیه ای متفاوت است که در این گزارش به فشارهایی از جمله شهرنشینی، تغییر در مدیریت زمین های کشاورزی و گونه های مهاجم اشاره شده است.

این شامل پرندگان حشره‌خواری می‌شود که در ماه‌های تابستان به بریتانیا می‌رسند و برای زمستان به جنوب صحرای آفریقا مهاجرت می‌کنند، مانند سوئیفت‌ها و مارتین‌های خانگی.

این گزارش عوامل احتمالی از جمله از بین رفتن مکان‌های لانه‌سازی سنتی سوئیفت‌ها در بام‌های چوبی ساختمان‌های قدیمی و همچنین تغییرات آب و هوا و خشکسالی در آفریقا را پیشنهاد می‌کند.

فنچ‌های سبز که اغلب در جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی زندگی می‌کنند، پس از ابتلا به بیماری ناشی از انگل مستقیماً از لیست سبز به لیست قرمز رفتند.

پرندگان آبی که زمستان را در بریتانیا می گذرانند، مانند قو Bewick، نیز با فشارهایی از جمله انتقال مناطق زمستان گذرانی به شمال شرق به دلیل دماهای ملایم تر، به لیست قرمز پیوستند.

همچنین چندین نمونه از جمعیت های بهبود یافته به دلیل تلاش های حفاظتی وجود داشت، با این که عقاب دم سفید پس از معرفی مجدد پرندگان منقرض شده قبلی به اسکاتلند، از رنگ قرمز به کهربایی حرکت کرد.

اما این گزارش هشدار داد که فهرست قرمز بریتانیا در حال حاضر آنقدر طولانی است که گروه‌های حفاظتی ممکن است مجبور باشند در هدف قرار دادن پرندگانی که اولویت‌بندی کنند، گزینش‌تر عمل کنند، «مگر اینکه اقدامات حفاظت از طبیعت جسورتر شود، در مقیاس بزرگ‌تری انجام شود و منابع بسیار بهتری داشته باشند».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)