فرانسه خواهان کمک اتحادیه اروپا برای رسیدگی به بریتانیا است – RT World News

کلمنت بوون، وزیر فرانسه گفت، اتحادیه اروپا باید اقداماتی را علیه بریتانیا اتخاذ کند، در صورتی که گفت‌وگو درباره حقوق ماهیگیری بین پاریس و لندن تا مهلت 10 دسامبر “نتیجه ای” به همراه نداشته باشد.

اعتراف به اینکه “تنش ها و مشکلاتی وجود دارد و طبیعی استکلمنت بون، وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا گفت که ماهیگیران فرانسوی می خواهند به تجارت خود ادامه دهند و بنابراین باید اقدامات سریع انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات کنونی در روزهای آینده به نتیجه برسد، اما خاطرنشان کرد که این کمیسیون اروپا بود که ضرب الاجل تعیین کرد و به بریتانیا گفت که اگر چنین نشود.ژست قویو در صورت عدم ارائه تعداد قابل توجهی از مجوزهای صید، گفتگوی بیشتری صورت نخواهد گرفت.


ماهیگیران فرانسوی دسترسی بریتانیا به بنادر محلی را مسدود کردند

در پاسخ به سوال یکی از مجریان RTL که آیا فرانسه در نظر دارد بنادر خود را به روی ماهیگیران انگلیسی ببندد، وزیر گفت که اگرچه “ما همه گزینه ها را روی میز داریم“، “اقدامات اروپایی” ترجیح داده می شود.

مشکلات کنونی در روابط بریتانیا و فرانسه حول ادعاهای ماهیگیران فرانسوی است مبنی بر اینکه بریتانیا با لغو تعدادی مجوز، توافقات پس از برگزیت را نقض می کند. لندن هر گونه تخلف را رد می کند و می گوید که بسیاری از ماهیگیران نتوانسته اند اطلاعات سهمیه بندی مناسب را ارائه دهند. تنش ها باعث شد ماهیگیران فرانسوی در 26 نوامبر به طور موقت چندین بندر کلیدی را مسدود کنند.

ضرب الاجل مذاکرات بریتانیا و فرانسه در مورد این موضوع هفته گذشته در جریان گفتگو بین ویرجینیوس سینکویسیوس، کمیسر اتحادیه اروپا برای محیط زیست، اقیانوس ها و ماهیگیری و جورج یوستیس، وزیر محیط زیست بریتانیا تعیین شد.